ثبات و همگرایی: در برخی از ولایات رسیدگی به شکایات سلیقه‌ای است

© Sputnik / Shafi Karimiثبات و همگرایی: در برخی از ولایات رسیدگی به شکایات سلیقه‌ای است
ثبات و همگرایی: در برخی از ولایات رسیدگی به شکایات سلیقه‌ای است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ثبات و همگرایی رسیدگی به شکایات انتخاباتی را در شماری از ولایات سلیقه‌ای خواند.

به گزارش اسپوتنیک، تیم ثبات و همگرایی، به رهبری داکتر عبدالله عبدالله امروز تاریخ 16 جنوری جلسه‌ای را در قصر سپیدار در کابل برگزار کرد و  از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواسته است که با درنظرداشت تعهد حقوقی و اخلاقی به شکایات رسیدگی کرده و اشتباهات کمیسیون انتخابات را تکرار نکند.

فضل احمد معنوی، عضو ارشد دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی، در این نشست گفت که در روند رسیدگی به شکایات، در شماری از ولایت‌ها برخورد سلیقه‌ای و یک‌جانبه صورت گرفته است. او گفت که تیم ثبات و همگرایی انتظار دارد که رهبری کمیسیون شکایات انتخاباتی در زمینه‌ی تضمین شفافیت در آرا اقدام کنند.

آقایی معنوی در این جلسه گفته است که تیم دولت ساز از راه‌های نا مشروع استفاده می‌کند تا خواست‌های خود را بالای کمیسیون شکایات انتخاباتی تحمیل کند.

در عین حال نورالرحمن اخلاقی، رییس بخش نظارت و جلوگیری از تقلب تیم ثبات و همگرایی، نیز مدعی شده که تصامیم کمیسیون‌های ولایتی شکایات انتخاباتی متناقص و در تعارض است و به گفته وی، کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف است که در مرحله‌ی استنیاف خواهی در این زمینه وضاحت دهد.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی تیم ثبات و همگرایی آمده است :«در صورتی‌که انتخابات در اثر فیصله غیر قانونی کمیسیون انتخابات عمداً به دور دوم کشانده شود، با هر روش ممکن، صلاحیت‌های تیم حاکم محدود شده و جلو سوء استفاده از امکانات دولتی گرفته خواهد شد.»

قابل یادآوریست که کمیسیون شکایات انتخاباتی تاریخ 14 جنوری اعلام کرده بود که آرای 5 هزار و 316 محل در 21 ولایت باز شماری خواهد شد. به گفتۀ اعضای این کمیسیون، از مجموع شکایت‌ها نزدیک به ۱۰ هزار شکایت به دلیل عدم ارایۀ اسناد از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی رد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала