مجیب الرحمان: اداره امر به معرف با هماهنگی حکومت کار می کند

© AP Photo / Hasan Sarbakhshianمجیب الرحمان: اداره امر به معرف با هماهنگی حکومت کار می کند
مجیب الرحمان: اداره امر به معرف با هماهنگی حکومت کار می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطیب مسجد جامعه گازرگاه هرات از ایجاد اداره زیر نام « امر به معروف و نهی از منکر» دفاع می کند و می گوید که این نهاد با هماهنگی دولت کار می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مولوی مجیب الرحمان پس از واکنش به انتقاد های باشندگان ولایت هرات و کاربران شبکه های اجتماعی در باره نصب تابلوها در جاده های این شهر، در باره پوشیدن حجاب توسط زنان، در یک نشست خبری حضور یافت و گفت که این اداره پس از جاری ساختن حدود شرعی، متهمان را به نهادهای امنیتی تسلیم می کند.

خشم  کاربران ازنصب تابلوی تحقیر آمیز دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب در هرات   - اسپوتنیک افغانستان
نصب تابلوی جنجالی دربارۀ چه‌گونه‌گی حجاب زن در هرات خبرساز شد + عکس

او افزود: "ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر، نه اعلام حکومت کرده، نه اعلام خود مختاری کرده و نه اعلام جداشدن از این نظام و حکومت؛ بلکه داخل قریه افراد مفسد، افرادی‌که واقعأ جرم شان زیاد بوده.... با هماهنگی حکومت .... ما آن‌ افراد [متهمان] را تسلیم حکومت می‌کنیم و قانون درباره آنها تصمیم می گیرد".

در چند روز اخیر در جاده های هرات تابلوهایی با پیام های مثل « بد حجابی زن از بی‌غیرتی مرد است.» و «زنان با حجاب، مرزبانان شرف مردها اند.» نصب شده‌اند.

مولوی مجیب الرحمان می گوید که تابلو ها از سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر بیست روز پیش ایجاد و نصب شده اند.

در نشست امروز، از حضور خبرنگاران زن جلوگیری شد، او افزود: دلیل این‌که ما امروز گفتیم که خواهران ما تشریف نیاورند، [این است] تا بفهمند و بدانند که همین ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر که به عزت زن‌ها حرکت کرده که با آب‌روی زن‌ها حرکت کرده – یکی از عزت شان [زنان] همین است که کارهایی که مختص شان، دین، اسلام و شریعت تعیین کرده، همان کارها را داشته باشند".

اما مسئولان محلی در ولایت هرات می گویند که هیچ کسی اجازه ندارد تا بیرون از چارچوب حکومت،  افراد را به کیفر برساند.

اخراج هزازان امام مساجد عربستان به دلیل تبلیغ افراطیت - اسپوتنیک افغانستان
اخراج هزاران امام مساجد عربستان به دلیل تبلیغ افراطیت

مونسه حسن زاده، معاون والی هرات اظهار داشت: "خوب است که علمای عزیز ما... به وظیفۀ اصلی شان که اسلام گفته و با تبعیت از اسلام، ارشادات خودرا انجام بدهند؛ اما در کنار دستگاه‌های عدلی و قضایی دولت قرار بگیرند".

قوانین اداره امر به معروف و نهی از منکر در محوطه گازرگاه در شمال هرات قابل اجرا است، مقام های محلی هرات به شمول مسئولان ریاست حج و اوقاف، امروز در نشست جداگانه در هرات تاکید کرده اند که دین اسلام حامی زنان است و هیچ کس حق ندارد «خودسرانه» قوانین اسلامی را عملی سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала