Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمادگی ووشو کاران کشور برای حضور در المپیک 2022 داکار

© Photo by: Sroushورزشکاران ووشو
ورزشکاران ووشو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ملی ووشو افغانستان برای شرکت در مسابقات المپیک 2022 داکا آمادگی می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان در فدراسیون ووشوی کشور می‌گویند که از پس دریافت عضویت فدراسیون ووشوی جوانان در المپیک 2022 داکا، این فدارسیون تمرینات خود را از چندی به این‌سو افزایش داده و از آمادگی‌شان برای حضور در این رقابت‌ها سخن می‌گویند. این در شهر داکار کشور سینگال برگزار می شود و ورزشکاران تیم ملی کشور نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت. به گفته‌ای مسوولان، در حال حاضر فدراسیون به دنبال شناسایی ورزشکاران برتر برای ایجاد یک تیم منتخب از سراسر کشور است و هر هفته ورزشکاران از چهار ولایت کشور برای مسابقات به کابل می آیند.

مسوول فدراسیون ووشوی کشور در این پیوند به انتخاب ورزشکاران برتر این رشته گفت:«هنوز ورزشکاران برتر رشته ووشو را شناسایی نکردیم اما تلاش ها بر این است تا یک تیم منتخب ایجاد کنیم و بعد از آن برترین ورزشکاران را به تیم ملی کشور دعوت کنیم. داوران این رشته بهترین ورزشکاران تیم ملی را برای حضور در رقابت های المپیک انتخاب خواهند کرد».

گفتنی است که در 17 جدی شورای بین‌المللی ووشو اعلام کرد که ملی پوشان کشور عضویت المپیک جهانی ووشو را به‌دست آوردند. فدراسیون ووشو در سال 1382 به طور رسمی به فعالیت آغاز کرد. به گفته منابع در حال حاضر حدود 400 باشگاه ووشو در 28 ولایت کشور فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала