اعضای مجلس: در گزینش‌ مقام‌های امنیتی برخورد سیاسی نشود

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نماینده‌گان و نظامیان پیشین می‌گویند که حکومت نباید در گزینش مقام‌های امنیتی از برخورد سیاسی کار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیور، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان و نظامیان پیشین، هرچند می‌گویند که تغییر و تبدیل مقام‌های امنیتی برای بهبود اوضاع یک اصل است، اما حکومت نباید در گزینش مقام‌های امنیتی سیاسی برخورد کند.

این نظامیان، می‌‎گویند که در سال‌های اخیر حتا تعیینات در معینیت‌های وزارت داخله بیشتر با دیدگاه سیاسی صورت گرفته ‌است که این روند کار را در این نهاد آسیب می‌رساند.

این در حالی‌ است که رییس‌ جمهور به تازه ‌گی عبدالصبور قانع را به جای خوشحال سعادت، معین امنیتی وزارت امور داخله گماشته‌است.

جنرال عوض، رییس انجمن حمایت از حقوق بازنشسته‌های وزارت امور داخله در این باره گفت: «یک کسی که از رتبۀ دگرمنی در بست سترجنرال تعیین شود، این نشان می‌دهد که ما چقدر بر قانون فشار آورده‌ایم. صدها تن خاک را بر قانون انداختیم و سر آن گذشتیم».

منابع: خوشحال سعادت، معاون پرسنول و آموزش وزارت دفاع ملی تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
منابع: خوشحال سعادت، معاون پرسنل و آموزش وزارت دفاع ملی تعیین شده است

در این میان، میرزا محمد یارمند، معین پیشین وزارت امور داخله می‌گوید که حکومت باید پولیس را بیشتر درکار مبارزه با جرم‌های جنایی سوق دهد: «پولیس افغانستان باید به وظایف اصلی خود بر بگردد که تنظیف قانون است و شاید هم این مسله قسمی بوده باشد که دیگر پولیس افغانستان جنگ نکند».

رییس‌جمهور غنی، خوشحال سعادت را در حدود یک سال پیش معین ارشد وزارت امور داخله مقرر کرد.

اکنون شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گویند که تصمیم برگماشتن خوشحال سعادت به حیث معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله از گذشته یک تصمیم سیاسی بود.

محمد صادق قادری، یک عضو مجلس گفت که معین امنیتی که فعلآ تعیین شده، آدم مسکلی و آدم اکادمیک است. به نظر من تأثیرات مثبت خودرا بر سر امنیت در کشور خواهد داشت.

پیش از این عبدالصبور قانع، به حیث معین اول وزارت امور داخله و در ریاست امنیت ملی وظیفه انجام داده‌است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала