نماز جمعه تهران به امامت رهبر ایران در زمان بحرانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader via APنماز جمعه تهران به امامت رهبر ایران در زمان بحرانی
نماز جمعه تهران به امامت رهبر ایران در زمان بحرانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک خبرگزاری امریکایی نوشت نماز جمعه تهران امروز به امامت رهبر ایران و در زمانی بحرانی برگزار می‌شود.
دستیار خامنه ای ایالات متحده را متهم به انتقال داعشیان به افغانستان کرد - اسپوتنیک افغانستان
دستیار خامنه ای ایالات متحده را متهم به انتقال داعشیان به افغانستان کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس در مطلبی به اعلام خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت خامنه‌ای رهبر ایران پرداخته و نوشت این امر در زمانی بحرانی برای ایران انجام می‌شود.

این خبرگزاری با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله امریکا، نوشت:- "[رهبر انقلاب] در مراسم تشییع سردار سلیمانی گریست و وعده داد انتقام سختی از ایالات متحده گرفته می‌شود".

آسوشیتدپرس در ادامه به راکت ‌باران پایگاه «عین‌الاسد» آامریکایی در عراق اشاره کرده و نوشت: این در حالی است، که کاخ سفید تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده بر ایران اعمال کرده و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا نیز علناً از ناآرامی‌ها پشتیبانی می‌کند.

این خبرگزاری همچنین افزود:- "ترامپ امیدوار است اعتراضات و تحریم‌ها منجر به تغییرات بنیادین در [ایران] شود".

یادآوری می کنیم، که تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران زمانی بالا گرفت، که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در میدان هوایی بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات راکتی انجام داد. پس از آن ایران اعلام کرد، که این حمله در عملیاتی زیر نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

پس از حملات امریکا در 29 دسمبر سال 2019 میلادی، مقام های عراقی به شدت این حملات را محکوم و خواستار بیرون شدن نیروهای خارجی از کشورشان شدند. به تاریخ 5 جنوری پارلمان عراق قطعنامه ای بیرون شدن کامل نیروهای خارجی را از کشورشان به تصویب رساندند. ترامپ از بیرون شدن نیروهای امریکا از عراق خودداری و عراق را با «تحریم های بی پیشینه» تهدید کرد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک میدان هوایی نیروی نظامی در ولایت الانبار در غرب عراق است و در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز ولایت الانبار قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران امریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال 2014، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان امریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала