اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران

© REUTERS / John Davisonاعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران
اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا اعتراف کرده است، که در حمله راکتی ایران بر 11 سرباز این کشور زخمی شده است.
قطع ارتباط پهپادهای MQ-9 امریکایی در زمان حمله های راکتی توسط سپاه ایران - اسپوتنیک افغانستان
قطع ارتباط پهپادهای MQ-9 امریکایی در زمان حمله های راکتی توسط سپاه ایران

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی امریکا(CENTCOM) تأیید كرد، که 11 سرباز این کشور در نتیجه حمله راکتی ایران بر پایگاه «عین السد» در عراق زخمی شده است.

بیل اربان سخنگوی CENTCOM گفت:- "انتظار می رود که این نیروها وقتی حال شان خوب شود برای خدمت دوباره به عراق بازگردند".

 به نظرشان مناسب برای خدمت است به عراق بازگردند."

پیش از این ، یک رسانه امریکایی به نام Defense One دیفنس‌وان نوشته بود، که 11 نظامی امریکا در حمله راکتی ایران در تاریخ 8 جنوری به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند.

چند مقام ارتش آمریکا و پنتاگون در گفت‌وگو با دیفنس‌وان تصریح کرده‌اند، که این نظامیان در هفته روان  به درمانگاه های نظامی امریکا در کویت و شهر «لنداشتول» آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی زیر مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.

این در حالیست، که وزارت دفاع امریکا در روایت‌های رسمی اولیه وجود هر گونه کشته یا زخمی در ضربه راکتی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» را انکار می‌کرد رسانه‌های امریکایی آرام آرام در حال ترسیم واقعیتی متفاوت از آن چیزی هستند که در ابتدا عنوان می‌شد.

پیش از این، روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز در گزارش روز چهارشنبه خود برای نخستین بار به زخمی شدن چندین نفر در انتقام راکتی ایران اشاره کرده بود.

یادآوری می کنیم، که مقام‌های ارشد ارتش امریکا و مقام‌های دولت ترامپ، روز 8 جنوری مدعی شدند حمله راکتی ایران هیچ تلفاتی اعم از کشته یا زخمی در میان نظامیان امریکایی، نیروهای ائتلاف، پیمانکاران و غیره نداشته است.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران زمانی بالا گرفت، که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در میدان هوایی بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات راکتی انجام داد. پس از آن ایران اعلام کرد، که این حمله در عملیاتی زیر نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

پس از حملات امریکا در 29 دسمبر سال 2019 میلادی، مقام های عراقی به شدت این حملات را محکوم و خواستار بیرون شدن نیروهای خارجی از کشورشان شدند. به تاریخ 5 جنوری پارلمان عراق قطعنامه ای بیرون شدن کامل نیروهای خارجی را از کشورشان به تصویب رساندند. ترامپ از بیرون شدن نیروهای امریکا از عراق خودداری و عراق را با «تحریم های بی پیشینه» تهدید کرد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک میدان هوایی نیروی نظامی در ولایت الانبار در غرب عراق است و در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز ولایت الانبار قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران امریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال 2014، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان امریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала