لاوروف: روسیه به خاطر توافق میان امریکا و طالبان کمک می کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه به خاطر توافق میان امریکا و طالبان کمک می کند
لاوروف: روسیه به خاطر توافق میان امریکا و طالبان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از کمک این کشور به خاطر توافق میان امریکا و طالبان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری درباره نتایج کارکردهای دیپلماسی روسیه در سال 2019 گفت:- "روسیه برای دستیابی توافق میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان پشتیبانی و کمک می کند".

صدیق صدیقی: هر طرحی که منجر به آتش‌ بس شود پذیرفتنی است - اسپوتنیک افغانستان
صدیق صدیقی: هر طرحی که منجر به آتش‌ بس شود پذیرفتنی است

وزیر امور خارجه روسیه گفت:- "ما می دانیم که ایالات متحده امریکا در افغانستان اکنون یکی از بازیگران اصلی است، آنها یک ائتلاف کامل را رهبری می کنند، آنها در افغانستان سرباز دارند، آنها مذاکره می کنند، آنها مذاکرات را با طالبان از سر گرفته اند. به هر حال ما بر این باوریم که این بسیار مهم است و ما از این پشتیبانی می کنیم، بلکه به این ترتیب توافقی حاصل شود و سپس مذاکرات بین همه افغانستانی ها آغاز شود. این شرط را طالبان تعیین کرد و پذیرفته شده است".  

لاوروف در ادامه گفت:- "ما در تلاش کمک به این روند هستیم تا به موازات تماس های خودمان با طالبان آنها را قانع کنیم تا با سایر نیروهای سیاسی در افغانستان گفت و گوهای مستقیم را آغاز کنند".
در همین حال، امروز سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید، هر طرحی که در آن آتش‌ بس به عنوان یک قدم اساسی مطرح شود، برای مردم و دولت افغانستان پذیرفتنی است.

امروز صبح همچنان، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم در برگه ای تویترش نوشته بود، که تیم مذاکراتی امارت اسلامی افغانستان بریاست محترم ملا برادر آخند، معاون سیاسی امارت اسلامی و رئیس دفتر سیاسی باتیم مذاکراتی امریکا تحت ریاست داکتر خلیلزاد نشستی داشت و درمورد امضای توافقنامه ومراسم‌ان صحبت نمودند.

همچنان هر دو‌تیم مذاکراتی بوقت عصر امروز ودیروزمذاکرات مثمری داشتند که تاچند روز دیگر نیز ادامه خواهند نمود. در این مورد ما وقتا فوقتا معلومات پخش خواهیم کرد، ان شاالله.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا در سال 2001 میلادی پس از حمله 11 سپتمبر بر برج های دوگانه این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала