اعتراف آمریکا به عقب ‌ماندگی در زمینه سلاح های هایپرسونیک

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف آمریکا به عقب ‌مانی در زمینه سلاح های هایپرسونیک
اعتراف آمریکا به عقب ‌مانی در زمینه سلاح های هایپرسونیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظامی ارتش آمریکا اعتراف نموده است که ایالات متحده در سال های اخیر در زمینه سلاح های هایپرسونیک در مقایسه با کشور های رقیب به مراتب عقب قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جان هیتن، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریكا گفته است که  ایالات متحده رهبر جهانی سلاح های هیپراسونیک بود ، اما توسعه این سلاح ها در سال های اخیر با شکست مواجه شده و بدست آوردن موقف قبلی برای آمریکا سالها طول خواهد کشید.

وی گفت: " ما در زمینه سلاح های مافوق صوت با رقبای جدی مواجه هستیم، ده سال قبل ما دراین زمینه از همه پیشتاز بودیم، ما دوبرنامه دراین زمینه در اختیار داشتیم که  دونمونه اولیه این برنامه ها چندان کار نداد. بعد از اینکه برنامه ها شکست خوردند ما چه کاری انجام دادیم؟ تحقیق در مورد علل عدم موفقیت و سپس لغو این برنامه ها. "

 وی اذعان داشت که به دلیل قطع کار "بهبودی دراین زمینه سالها طول خواهد کشید". او خواستار سرعت بخشیدن به این روند شد که به گفته وی هنوز کاری دراین راستا صورت نگرفته.

زمان که پنتاگون غیرفعال بود، پوتین زرادخانه سلاح های هایپرسونیک ایجاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
زمان که پنتاگون غیرفعال بود، پوتین زرادخانه سلاح های هایپرسونیک ایجاد کرد

اخیراً ، ایالات متحده به طور جدی در زمینه ساخت موشک های هایپرسونیک کار می کند. براساس گزارشات،  در سال 2018 ، ارتش ایالات متحده کار بر روی یک موشک ARRW  کلاس هوا به زمین را آغاز کرد.  

پیشتر گزارش شد که  ترامپ قصد دارد در راستای دکترین هسته‌ای جدید امریکا که در سال 2018 اعلام شد، اساساً هرگونه محدودیتی در زمینه توسعه جنگ‌افزار‌های هسته‌ای از جمله موشک‌های مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای را از میان بردارد و در این زمینه اقدامات نامحدودی را انجام دهد.

در همین راستا،هفته گذشته ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا توسعه سلاح های مافوق صوت درآن کشور را تأیید كرد.

 این درحالی‌ست که پیش ازاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با برخی مقام‌های ارشد ارتش این کشور گفت که روسیه تنها کشور در جهان مجهز به جنگ افزازهای فراصوت است.

 ولادیمیر پوتین گفت که برخلاف گذشته و در رقابت با آمریکا، روسیه برای نخستین بار در تاریخ خود به سطح  بسیار بالا در طراحی جنگ‌افزاهای جدید رسیده است.

پوتین در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که در زمان جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی در زمینه طراحی بمب اتمی، ساخت بمب افکن‌های راهبردی و موشک‌های بین قاره‌ای پشت سر آمریکا قرار داشت.

پوتین گفت: «ما به وضعیت منحصرد به فردی در تاریخ معاصر رسیده‌ایم و اینک این آمریکایی‌ها هستند که قصد دارند به ما برسند. هیچ کشوری هیچ سلاح هایپرسونیکی ندارد، چه برسد به سلاح هایپرسونیکی با برد بین قاره‌ای.»

در موردویژگی موشک‌های مافوق صوت  (هایپرسونیک) باید گفت که قابلیت حرکت آن‌ها با سرعت بالای 5 تا 7 برابر صوت است. موشک‌های مافوق صوت با قابلیت حرکت در ارتفاعات پایین‌تر، سامانه‌های دافع هوا را غافلگیر کرده و به راحتی می‌توانند با مانورهای سنگین هرگونه واکنش دفاعی را خنثی کنند. بر طبق برآوردهای کارشناسان، فرصت زمان واکنش در مقابل یک موشک بالستیک در برد 3 هزار کیلومتری نزدیک به 12 دقیقه است، اما در مقابل یک موشک فراصوت این زمان تنها به 6 دقیقه کاهش می‌یابد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала