Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ستاره‌های با ارزش اما رایگان فوتبال

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت گل به بازیکنانی که قرارداد شان به پایان می‌رسد و با قراردادی آزاد می‌توانند به تیمی دیگر منتقل شوند اشاره کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد قابل توجهی از ستاره های باشگاه های اروپایی در سال آخر قراردادشان هستند و در پایان فصل می‌توانند به عنوان بازیکن آزاد و به صورت مجانی راهی تیم دیگری شوند، که در میان آنها نام 3 بازیکن بسیار ارزشمند نیز دیده می‌شود.

خرید بازیکنانی که قراردادشان به اتمام رسیده راه مناسبی برای کاهش هزینه باشگاه ها است و در تابستان سال 2020 تعداد زیادی بازیکن فوق‌العاده می‌توانند به صورت مجانی راهی تیم های دیگر شوند.

همانطور که علاقه‌مندان به بازی Football Manager می‌دانند، مدت زمان باقی‌مانده از قرارداد بازیکنان تأثیر بسزایی روی قیمت آنها می‌گذارد و هر بازیکنی و در هر سطحی زمانی که وارد آخرین فصل قرارداد خود می‌شود قیمتی به مراتب پایین‌تر از ارزش واقعی خود پیدا می‌کند.

در این مقاله به بررسی ستاره هایی می‌پردازیم که در آخر فصل قراردادشان به پایان می‌رسد و در تابستان 2020 می‌توانند به صورت بازیکن آزاد به تیم های دیگر بپیوندند.

لوکا مودریچ | هافبک میانی | رئال مادرید

سال 2018 برای این ستاره کروات بسیار موفقیت آمیز بود و نه تنها موفق شد به همراه رئال مادرید سومین لیگ قهرمانان اروپای پیاپی را به دست بیاورد، بلکه او موفق شد تیم ملی کرواسی را تا فینال جام جهانی پیش ببرد و بالاتر از مسی و رونالدو توپ طلا به دست آورد تا یک سال رویایی را پشت سر بگذارد، اما پس از آن درخشش مودریچ به طور محسوسی کاهش یافت.

لوس بلانکوس در حال طی کردن یک دوره گذار است و تلاش می‌کند با ایجاد تغییراتی در ترکیب و جانشین کردن برخی از بازیکنان قدیمی با بازیکنان جدید دوباره بر بام فوتبال اروپا بایستد، البته مودریچ همچنان بازیکن ارزشمندی است و در سرتاسر اروپا تیم های زیادی خواهان او هستند، از جمله اینتر و آث میلان که پیش از شروع فصل نیز تلاش زیادی برای به خدمت گرفتن او انجام داده بودند.

کریستین اریکسن | هافبک میانی | تاتنهام

ستاره دانمارکی تاتنهام پس از شکست در فینال سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول به طور آشکار اعلام کرد که تمایل دارد چالش جدیدی را در دوران حرفه‌ای خود تجربه کند و از تاتنهام جدا خواهد شد، علیرغم تمایل اریکسن برای پیوستن به رئال مادرید او در این فصل هم در تاتنهام ماندنی شد.

اگر او در نقل و انتقالات زمستانی از تاتنهام جدا نشود، می‌تواند در پایان فصل و با اتمام قراردادش به صورت مجانی به باشگاه دیگری منتقل شود هرچند به نظر نمی‌رسد زیدان تمایلی برای انتقال او به مادرید داشته باشد، اما اریکسن که در زمره بهترین هافبک های اروپا قرار دارد در سراسر اروپا مشتری های زیادی دارد که اینترمیلان اصلی‌ترین آنهاست و اگر در این زمستان او به میلان منتقل نشود به احتمال زیاد در پایان فصل به صورت مجانی به میلان کوچ خواهد کرد.

داوید سیلوا | هافبک میانی | منچسترسیتی

از سال 2010 که این هافبک اسپانیایی به منچسترسیتی ملحق شد به معنای واقعی یک ستاره بوده است و تقریباً به تمام افتخارات در اتحاد دست پیدا کرد و تمام جام های داخلی رقابتی‌ترین لیگ جهان را بالای سر برده است. علیرغم اینکه او همچنان در ترکیب تیم گواردیولا جایگاه ثابت و مهمی دارد اما انتظار می‌رود او در پایان این فصل به عنوان یک بازیکن آزاد از این تیم جدا شود و به دوران درخشان خود در منچسترسیتی پایان دهد.

باشگاه اینتر میامی از لیگ آمریکا از جدی‌ترین مشتری های سیلوا است و همچنین چند تیم از لیگ های ژاپن و قطر تمایل دارند که فصل بعدی او را در لباس تیم خود ببینند، البته قابل پیش‌بینی است که بازیکن حر‌فه‌ای مانند داوید سیلوا تا پایان فصل تصمیم نهایی خود را نخواهد گرفت

ادینسون کاوانی | مهاجم نوک | پاری سن ژرمن

علیرغم اینکه ام باپه و نیمار در دو سمت کاوانی در خط حمله پاری سن ژرمن حضور دارند اما او همواره آمار گلزنی بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته است. او در فصل 2018/19 برای غول فرانسوی 23 گل به ثمر رساند و طبق اخبار توجه باشگاه یوونتوس را به خود جلب کرده است، همچنین توماس توخل اعلام کرده بود که آینده کاوانی در پاریس نامشخص است. سرمربی پاری سن ژرمن در ماه اکتبر درباره او اینچنین گفته بود:

در حال حاضر زود است که درباره تمدید یا عدم تمدید قرارداد او صحبت کنیم، من مطمئن هستم که او با باشگاه در این‌باره صحبت می‌کند، ادی می‌داند که پاری سن ژرمن خانه اوست. اما نمی‌دانم در حال حاضر دقیقاً تصور او درباره آینده چگونه است.

ویلیان | وینگر | چلسی

این بازیکن ملی‌پوش برزیلی از سال 2013 که به چلسی پیوست همواره بازیکن فیکس و شاکله این تیم بوده است و زیر نظر چند مربی مختلف عملکرد خوبی را از خود به نشان داده است، اما در 31 سالگی شاید زمان جدایی از استمفوردبریج برای او فرا رسیده باشد، میرشا لوچسکو سرمربی سابق ویلیان در شاختار دونتسک به او پیشنهاد داده به یوونتوس ایتالیا بپیوندد که در انتقال بازیکنان آزاد متخصص است، همچنین در چند سال اخیر باشگاه بارسلونا نیز به او علاقه‌مند بوده است، هرچند با توجه به ازدیاد بازیکنان با کیفیت در خط حمله بارسلونا بعید به نظر می‌رسد آنها برای خرید ویلیان اقدام کنند.

یان فرتونگن | دفاع وسط | تاتنهام

فرتونگن یکی دیگر از بازیکنان تاتنهام است که در پایان فصل به پایان قرارداد خود با باشگاه سفیدپوش لندنی می‌رسد و احتمالاً به صورت مجانی به تیم دیگری منتقل می‌شود. او به علت مصدومیت بخش زیادی از پیش فصل را از دست داد اما پس از بهبودی نیز نتوانست جایگاه همیشگی خود در قلب دفاع تاتنهام را به دست بیاورد، و شایعات زیادی پیرامون مشکلات او و پوچتینو در رسانه ها پیچیده بود.

پدرو | وینگر | چلسی

پدرو در سال 2018 قرارداد خود را به مدت 2 سال و تا پایان سال 2020 تمدید کرد و در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود. با توجه به اینکه فرانک لمپارد اولویت را به بازیکنان جوانی نظیر تامی آبراهام و میسون مانت داده است و البته نتیجه خوبی هم گرفته است، احتمال زیادی دارد این وینگر 32 ساله سابق بارسلونا نیز در پایان فصل چلسی را ترک کند.

فرناندینیو | هافبک دفاعی | منچسترسیتی

اگرچه گزارش ها در انگلستان حاکی از این هستند که منچسترسیتی قصد دارد در تابستان پیشنهادی برای تمدید قرارداد به این هافبک دفاعی برزیلی 34 ساله ارائه کند، اما به نظر می‌رسد رودری گزینه مناسبی برای جایگزینی فرناندینیو است که می‌تواند تا سال ها این پست را در اتحاد بیمه کند.

در 34 سالگی نیز فرناندینیو یک بازیکن طراز اول محسوب می‌شود و توانایی بازی در چند پست را نیز دارد، اما شاید در راستای جوانگرایی تیم منچسترسیتی او در پایان فصل با یک انتقال مجانی به تیم دیگری بپیوندد.

ماریو گوتسه | هافبک هجومی | دورتموند

چند سال است که نقش گوتسه در دورتموند کمرنگ شده است و جایگاه بازیکنی که زمانی به عنوان ستاره آینده آلمان از او یاد می‌شد به بازیکنی معمولی تقلیل یافته است و با توجه به اینکه قرارداد او رو به اتمام است احتمال دارد او برای یک شروع جدید قصد رفتن به تیم دیگری را داشته باشد تا شاید با موفقیت در چالشی جدید بتواند بار دیگر خود را به عنوان یک ستاره اثبات کند.

این بازیکن 27 ساله در شرایطی است که می‌تواند در تیم دیگری دوباره بدرخشد، هرچه باشد او همان بازیکنی است که گل قهرمانی آلمان در فینال جام جهانی مقابل آرژانتین را به ثمر رسانده بود.

جورجو کیه لینی | دفاع وسط | یوونتوس

اسطوره ایتالیایی یوونتوس در سن 35 سالگی در آخرین فصل قرارداد خود قرار دارد و پس از به دست آوردن جام های فراوان و اسکودتوهای متوالی شاید با تیم محبوب خود و هوادارانی که او را ستایش می‌کنند خداحافظی کند.

یک پارگی رباط صلیبی او را حداقل نیم فصل از ترکیب تیم خود دور کرده است، اما احتمالاً چند ماهی فرصت بازی کردن دوباره در پایان این فصل نصیب او شود و آمادگی او در آن برهه آینده او در تورین را رقم خواهد زد، بدون شک بازیکنی که در 35 سالگی توانایی نیمکت‌نشین کردن ماتیاس دی لیخت را داشته همچنان توانایی درخشش در بالاترین سطح را دارد.

بلیز ماتویدی | هافبک | یوونتوس

بلیز ماتویدی هافبک تأثیرگذار فرانسوی یوونتوس وارد 6 ماه آخر قرارداد خود با باشگاه شده است اما اخبار حاکی از این است که باشگاه یوونتوس در تلاش است تا حداقل 1 سال دیگر قرارداد این هافبک قهرمان جام جهانی را تمدید بکند.

این هافبک فیزیکی و توانمند یوونتوس از اقصی نقاط جهان پیشنهاد هایی دارد از جمله از جانب تیم متمول الدحیل قطر که روابط خوبی با باشگاه یوونتوس دارد و پیش از این چند بازیکن از قبیل بن عطیه و مانژوکیچ را از تورین به قطر منتقل کرده است.

آدام لالانا | هافبک میانی | لیورپول

چند مصدومیت مختلف آدام لالانا را از فرم ایده‌آل دور و شرایط را برای او سخت کردند، با توجه به ترافیک بازیکنان با کیفیت در خط میانی لیورپول مانند جردن هندرسون، وینالدوم، فابینیو، چمبرلین، جیمز میلنر و ژردان شکیری طبیعی است که او نمی‌تواند دقایق زیادی را در تیم صدرنشین لیگ جزیره و مدافع قهرمانی چمپیونزلیگ بازی کند.

در قرارداد او یک بند تمدید 1 ساله وجود دارد که باشگاه لیورپول در صورت تمایل می‌تواند آن را فعال کند، به همین دلیل آینده این هافبک 31 ساله انگلیسی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و احتمال دارد او فصل بعدی را نیز در مرسی ساید سپری کند.

دریس مرتنز | وینگر | ناپولی

علیرغم اینکه این وینگر بلژیکی وارد 32 سالگی شده است همچنان در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد و پس از مصاحبه‌ای که در ماه اکتبر انجام داد تعدادی از بهترین باشگاه های جهان آماده یک نبرد تمام عیار برای به دست آوردن این ستاره سرعتی شده‌اند.

توماس مونیر | دفاع راست | پاری سن ژرمن

علیرغم اینکه او در فصل 2018/19 گاهاً در ترکیب فیکس حضور نداشت اما در حال حاضر تعداد زیادی از باشگاه های طراز اول اروپا خواهان به خدمت گرفتن او هستند.

این هافبک 28 ساله بلژیکی در تابستان گذشته تا آستانه عقد قرارداد با اورتون نیز پیش رفت.

تیاگو سیلوا | دفاع وسط | پاری سن ژرمن

همچنان و در 35 سالگی این مدافع برزیلی یکی از بهترین مدافعان وسط فرانسه و حتی اروپا است، اما احتمال دارد که امسال آخرین فصل حضور او در پارک دو پرنس باشد. شرایط و فرم او طی دورانی که در پاریس حضور داشته همواره ثابت و بدون فراز و نشیب بوده است و همچنان نشانه‌ای از آغاز سیر نزولی در آن دیده نمی‌شود.

او با دیدی مثبت و امیدوارانه گفته بود که می‌خواهد چند سال دیگر به فوتبال خود ادامه دهد، و به طور واضحی اعلام کرده بود که بسیار علاقه‌مند است که بتواند در پاریس با فوتبال خداحافظی بکند. آیا او می‌تواند کفش های خود را در پارک ده پرنس آویزان کند؟

اریک بایی | دفاع وسط | منچستریونایتد

یک مصدومیت وحشتناک بخش زیادی از این فصل فوتبالی اریک بایی را نابود کرده است، او در بازی دوستانه پیش‌فصل در کشور چین در مقابل تاتنهام با یک مصدومیت شدید زانو مواجه شد و مجبور شد زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد.

او بخش زیادی از فصل را به علت مشکلات زانو از دست داده است و به تازگی شروع به تمرینات برای بازگشت به میادین کرده است، این بازیکن 25 ساله اهل ساحل عاج که به تازگی پس از دوری طولانی در حال آماده سازی خود است احتمالاً در زمان نه چندان دور بار دیگر در الدترافورد به میدان خواهد رفت و کیفیتی که از خود نشان می‌دهد آینده اریک بایی در منچستریونایتد را مشخص می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала