فراخوان پاکستان برای خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши
Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان اخیرا از یالات متحده خواسته است که هنگام خروج نیرو ها از افغانستان مسئولانه عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های پاکستانی، شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان از ایالات متحده خواسته است که "خلاء ناگهانی" امنیت را در افغانستان ایجاد نکنند و با مسئولیت پذیری به خروج نیروهای خود از این کشور اقدام نماید.

قریشی با اشاره به خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان و نیز خروج نیروهای آمریکایی در اواخر دهه هشتاد میلادی که تحت فشار مجاهدین صورت گرفت خطاب به واشنگتن گفت: دهه هشتاد را تکرار نکنید، حتی اگر توافق نیز صورت گیرد چالش‌ها در افغانستان ادامه خواهد داشت. بنابراین آمریکا و دوستانش و دیگر شرکا در ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان باید خروج مسئولانه‌ای داشته باشند.

عمران خان: تلاش می کنم طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان راضی کنم - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: تلاش می کنم طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان راضی کنم

وزیر خارجه پاکستان در حالی بر ادامه حضور آمریکا و متحدان غربی‌اش در افغانستان تاکید دارد که حضور این کشورها تاثیر مثبتی در زمینه تامین امنیت نداشته و کارشناسان معتقدند که واشنگتن  از حضورش در افغانستان نه برای برقراری ثبات در این کشور بلکه برای اعمال فشار بر کشورهای همسایه و رقبای منطقه‌ای خود بویژه روسیه، ایران و چین استفاده می‌کند.

پیش ازاین رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، از قصد ترامپ برای معامله با طالبان در طی امسال خبر داد و اعلام کرد که حتا اگر توافقی هم در میان نباشد، واشنگتن قصد دارد شمار نیرو های آمریکای در افغانستان را کاهش

به گفته وی خود دونالد ترامپ بارها قصد خود را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала