اردوغان: صلح در لیبیا از مسیر ترکیه عبور می کند

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: صلح در لیبیا از مسیر ترکیه عبور می کند
اردوغان: صلح در لیبیا از مسیر ترکیه عبور می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت، که این کشور به پشتیبانی خود از دولت وفاق ملی لیبی ادامه می دهد.
اردوغان از اعزام سربازان ترکی به لیبیا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان از اعزام سربازان ترکی به لیبیا خبر داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (شنبه) در سخنانی مدعی شد، که صلح در لیبیا از مجرای ترکیه عبور می‌کند و اروپا نباید اجازه دهد که «خلیفه حفتر» در این کشور به قدرت برسد.

اردوغان در ادامه گفت، که ترکیه به آموزش نیروهای لیبیا و جنگ در برابر «تروریسم» و «قاچاق انسان» در لیبیا ادامه  خواهد داد.

او به کشورهای اروپایی هشدار داد، که در صورت سقوط دولت وفاق ملی لیبیا (مستقر در طرابلس) آن‌ها با مشکلات و تهدیدات جدیدی مواجه خواهند شد.

اردوغان تأکید کرد:- "همکاری لیبیا و ترکیه در سایه عدم اراده اروپا برای پشتیبانی نظامی بهترین گزینه برای دولت طرابلس است".

او خلیفه حفتر را «جنگ سالار» توصیف کرد و گفت، که در اختیار قرار دادن رهبری لیبیا در دست وی یک اشتباه تاریخی است.

یادآوری می کنیم، که پارلمان ترکیه در تاریخ ۱۲ جدی با لایحه مجوز فرستادن نیروی نظامی جهت پشتیبانی از دولت وفاق لیبیا موافقت کرد. بر اساس این لایحه، پارلمان به دولت ترکیه این مجوز را می‌دهد که جهت پشتیبانی از دولت وفاق ملی لیبیا به ریاست فایز السراج که مورد پشتیبانی جامعه بین‌الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

ترکیه از دو ماه گذشته به صورت جدی وارد پرونده لیبیا شده و رسما از دولت فایز السراج در برابر دولت حامی جنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبیا پشتیبانی می‌کند. اما در برابر کشورهای عربستان سعودی، مصر و امارات جانب خلیفه حفتر را گرفته و عملا لیبیا را به صحنه جنگ نیابتی با ترکیه تبدیل کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала