کمیسیون شکایات تاکنون دربارۀ بازشماری آرای 5387 محل فیصله نکرده‌است

© Photo / IECAکمیسیون شکایات تاکنون دربارۀ بازشماری آرای 5387 محل فیصله نکرده‌است
کمیسیون شکایات تاکنون دربارۀ بازشماری آرای 5387 محل فیصله نکرده‌است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، محمد قاسم الیاسی، دبیر و سخنگوی این کمیسیون امروز (شنبه، 28 جدی) به طلوع‌نیوز گفت تا زمانی‌‎که رأی‌زنی‌ها میان تمامی اعضای این کمیسیون دربارۀ بازشماری آرای این محل‌ها نهایی نشود، این محل‌ها بازشماری نخواهند شد.

الیاسی در این باره گفت: «یک بحث دیگر اینجا وجود دارد که باید اعضای کمیسیون دربارۀ آن فیصله کند که اگر محلاتی وجود داشته باشند که یکبار بازشماری شده، آیا دوباره به بازشماری برود یا نرود».

این در حالی است که به روز پنجشنبه، یک عضو این کمیسیون گفت که تنها محل‌های رأی‌دهی‌یی که از سوی دسته‌های انتخاباتی در برابر آن‌ها اعتراض وجود ندارد، بازشماری خواهند شد.

از سویی دیگر، نهادهای ناظر می‌گویند که احتمال دارد اطلاعات متفاوتی که اعضای کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی بدست می‌دهند بر روند اعلام نتایج انتخابات اثر بگذارد.

نعیم ایوب‌ زاده، رئیس اجرایی تیفا در این باره اظهار داشت: «جزئیاتی‌که بتواند ارقام را تثبیت کند وجود ندارد و یک نوع با ارقام بازی صورت گرفته. قوانین، لوایح و مقررات مورد بحث نبوده و امروز بحث هماهنگی و عدم هماهنگی به میان آمده».

دسته‌های انتخاباتی تاکنون دربرابر تصمیم‌های کمیسیون‌های ولایتی در 23 ولایت استیناف خواهی کرده‌اند که تفاوت در آرا، آرای مشکوک و آرای خارج از زمان از مهمترین این شکایت‌ها استند.

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، پیش از این گفته‌است فیصله‌های دفترهای ولایتی این نهاد که در برابر آن‌ها اعتراض وجود ندارد نهایی استند.

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، تاکنون نزدیک به سه هزار اعتراض دسته‌های انتخاباتی را ثبت کرده‌است که بیشتر این شکایت‌ها در ولایت‌های کابل، ننگرهار، کنر، پکتیا، خوست، لغمان و قندهار ثبت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала