پنتاگون: هیچ قصدی برای خروج از عراق مطرح نیست

CC0 / / پنتاگون: خروج نیروهای آمریکایی از عراق مطرح نیست
 پنتاگون: خروج نیروهای آمریکایی از عراق مطرح نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده تاکید کرد که هیچ قصدی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون، روز پنج‌شنبه (16 جنوری) در یک نشست خبری تأکید کرد، آمریکا قصد ندارد در شرایط کنونی نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند. 

هافمن گفت: "ما قصدی برای خارج کردن نیروهایمان از عراق نداریم. هنوز در این مورد با میزبانان عراقی گفتگو می‌کنیم و امیدواریم آنجا بمانیم. هدف ما این است که در غرب آسیا باقی بمانیم."

وی افزود: "ما به برنامه‌ریزی و جابه جایی نیروها در عراق ادامه می‌دهیم و امیدواریم به‌ زودی عملیات‌‌ خود را از سر بگیریم. عملیات‌ نظامی ما علیه داعش در سوریه نیز متوقف نشده است."

وزیر دفاع امریکا: سیاست ما تغییر نکرده / از عراق خارج نخواهیم شد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا: سیاست ما تغییر نکرده / از عراق خارج نخواهیم شد

قبل از این اظهارات، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شده بود، نیروهای ارتش آمریکا برنامه‌های نظامی مشترک خود با نیروهای عراقی را برای به اصطلاح «مبارزه با داعش» بعد از وقفه‌ چند هفته‌ای از سر گرفته‌اند. 

پنتاگون در پایان اظهار داشت: «ما شاهد کاهش سطح تهدیدها در عراق نیستیم در حالی که ایران اعلام کرده خواهان کاهش شدت تنش‌هاست.»

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 10 جنوری اعلام کرد، اگر بغداد خواهان خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق است، باید غرامتی معادل 35 میلیارد دالر پرداخت کند.

وی مدعی است که ایالات متحده چند میلیارد دالر در پایگاه‌هایش در عراق سرمایه‌گذاری کرده و اگر عراق به صورت دوستانه این موضوع را پیش نبرد، باید هزینه این پایگاه را پرداخت کند، وگرنه با «تحریم‌های شدید» مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала