پمپئو از طرح آمریکا به حمله پیشگیرانه به ایران صحبت کرد

© REUTERS / ERIN SCOTTپمپئو از طرح آمریکا به حمله پیشگیرانه به ایران صحبت کرد
پمپئو از طرح آمریکا به حمله پیشگیرانه به ایران صحبت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که واشنگتن بارها طرح های را در مورد حمله پیشگیرانه با تأسیسات هسته‌ای ایران مورد بحث قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در صحبت های در برنامه Hugh Hewitt Radio Show ابراز داشت: دولت آمریكا به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای در آن كشور، در باره احتمال انجام حمله پیشگیرانه به تأسیسات هسته ای ایران بحث های داشته است.  

 وی این اعتراف را در پاسخ به سؤال كه آیا چنین حملات پیشگیرانه ای با توجه به حملات موشكی جمهوری اسلامی به قلمرو سایر كشورها مورد نیاز است یا خیر، ابراز داشت.

 وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: "این مسئله مهمی است که ما بارها درباره آن فکر کرده ایم."

وزیرخارجه آمریکا، سخنان دونالد ترامپ را یادآوری کرد که پیشتر اگفته بود ایران "هرگز قادر به دستیابی به تسلیحات هسته ای نخواهد شد" و تهران نیز به نوبه خود اظهار داشت که به دنبال در اختیار داشتن این سلاح ها نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: "ما تا حد امکان تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که این بیانیه (تعهد ایران)  آنطور که مقامات ایرانی ادعا می کنند؛ واقعی ، تأیید شده و قابل اثبات است. «ما هرگز اجازه نخواهیم داد که ایران سلاح هسته‌ای پیدا کند».

 تنش‌ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، زمانی بالا گرفت که آمریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا ، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی تحت نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала