حمله راکتی حوثی‌ها به پایگاه نیروهای یمنی 120 کشته و زخمی برجا گذاشت

© Sputnik / Stringerحمله راکتی حوثی‌ها به پایگاه نیروهای یمنی 120 کشته و زخمی برجا گذاشت
حمله راکتی حوثی‌ها به پایگاه نیروهای یمنی 120 کشته و زخمی برجا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری قربانیان حمله راکتی حوثی‌ها در یمن به پایگاهی نیروهای دولتی در مارب افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی یمنی می‌گوید که شمار قربانیان حمله راکتی حوثی‌ها به پایگاه نیروهای دولتی در ولایت مارب در شمال شرقی یمن به 70 تن رسید و همچنان 50 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

حمله راکتی به سربازخانه در یمن تلفات سنگین برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی به سربازخانه در یمن تلفات سنگین برجای گذاشت

پیشتر گزارش شده بود که در نتیجه حمله راکتی حوثی به پایگاه آموزشی نیروهای یمنی 24 تن جان باختند و 20 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

این منبع گفت: «تعداد قربانیان حمله راکتی حوثی‌ها به پایگاه آموزشی نیروهای دولتی در ولایت مارب یمن به 70 تن و همچنان 50 تن زخمی افزایش یافته است».

ارتش یمن حوثی‌ها را مسوول این حمله می‌دانند.

درگیری نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و شورشیان حوثی از جنبش شیعه «انصار الله»از سال 2014 ادامه دارد. از ماه مارچ سال 2015 میلادی، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مورد قبول جامعه بین‌المللی حمایت می‌کند. در ماه دسمبر سال 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سویدن پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقت‌نامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش‌بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترول سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می‌رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترول دارند ، پشتیبانی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала