زخمیان بیشتر می شود/ انتقال ۱۶ نظامی زخمی امریکایی به جنوب کویت

© AP Photo / Ali Abdul Hassanزخمیان بیشتر می شود/ انتقال ۱۶ نظامی زخمی امریکایی به جنوب کویت
زخمیان بیشتر می شود/ انتقال ۱۶ نظامی زخمی امریکایی به جنوب کویت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه کویتی از انتقال ۱۶ نظامی زخمی امریکایی به جنوب کویت خبر داد.
اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف امریکا به زخمی شدن 11 سربازش در حمله راکتی ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روزنامه القبس در شماره امروز ۲۹ ماه جدی (۱۹ جنوری) فاش کرد، شانزده نظامی امریکایی که در حمله راکتی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، زخمی شده‌بودند، چند روز پیش برای درمان به یکی از درمانگاه‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند.

القبس به نقل از «منابع مطلع» نوشت:- "زخمیان با حفاظتی شدید، با یک هواپیمای نظامی مجهز، از عراق به پایگاه هوایی احمد الجابر منتقل شدند. آنها ابتدا به درمانگاه نظامی مخصوص نیروهای امریکایی در اردوگاه عریفجان منتقل و زیر عمل جراحی فوری قرار گرفتند. این افراد هنوز زیر مراقبت‌های ویژه هستند".

سوختگی شدید

منابع مطلع به القبس گفتند، «زخم این نظامیان شدید و نیمه‌شدید است. برخی چند نقطه از بدنشان سوخته و برخی دیگر ترکش به بدنشان اصابت کرده است».

بنا بر این گزارش، «کادر پزشکی امریکایی در درمانگاه نظامی که مخصوص نیروهای امریکایی در کویت است، این نظامیان زخمی را زیر درمان دارد». «بخش وسیعی از پایگاه هوایی احمد الجابر مختص نیروهای امریکایی و متحدانش در چارچوب توافقنامه‌های دفاع مشترک است که بین کویت و امریکا و دیگر کشورهای دوست، امضا شده است».

القبس به نقل از منابع مطلع افزود: در پی حمله [راکتی] ایران افراد دیگری [از نیروهای امریکایی] هم زخمی شده‌اند اما آنها الان در خاک عراق زیر درمان هستند «چون زخم شان سطحی است و نیازمند انتقال به کویت نبوده‌اند». 

یادآوری می کنیم، که دو روز پیش پایگاه دیفنس‌وان نوشته بود، که یازده نظامی امریکا در حمله راکتی ایران در تاریخ هشتم جنوری به پایگاه عین‌الاسد زخمی شده‌اند. چند مقام ارتش امریکا و پنتاگون در گفت‌وگو با دیفنس‌وان تصریح کرده‌اند این نظامیان در هفته روان [نیمه جنوری] به درمانگاه‌های نظامی امریکا در کویت و شهر «لنداشتول» آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی زیر مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.

مقام‌های ارشد ارتش امریکا و مقام‌های دولت ترامپ، روز ۸ جنوری مدعی شدند حمله راکتی ایران هیچ تلفاتی اعم از کشته یا زخمی در میان نظامیان امریکایی، نیروهای ائتلاف، پیمانکاران و غیره نداشته است. 

در هفته گذشته، رسانه‌هایی که برای فیلمبرداری یا تهیه گزارش امکان دسترسی به عین‌الاسد داشتند نیز ادعا کردند، که هیچ امریکایی‌ کشته یا زخمی نشده یا آسیب جدی ندیده است. اما روزنامه واشنگتن‌پست چهارشنبه گزارش داد چند پرسنل امریکایی بابت «ضربه مغزی خفیف» زیر درمان قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала