اردوغان: ترکیه به لیبی هنوز نظامیان خود را اعزام نکرده است

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: ترکیه به لیبی هنوز نظامیان خود را اعزام نکرده است
 اردوغان: ترکیه به لیبی هنوز نظامیان خود را اعزام نکرده است    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری ترکیه امروز دوشنبه با بیان اینکه کشورش هنوز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است، گفت تنها مشاوران نظامی ترکیه اکنون در آنجا به سر می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه امروز دوشنبه با بیان اینکه کشورش هنوز نیرویی به لیبی اعزام نکرده است، گفت تنها مشاوران نظامی ترکیه اکنون در آنجا به سر می‌برند.

اردوغان: صلح در لیبیا از مسیر ترکیه عبور می کند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: صلح در لیبیا از مسیر ترکیه عبور می کند

سخنان‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در حالی مطرح می‌شود که ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پیشتر در سخنانی با اشاره به برگزاری کنفرانس برلین با محوریت لیبی، نشست برلین را فرصتی مهم برای توقف درگیری‌ها و حل و فصل سیاسی بحران لیبی توصیف کرده بود.

لمان یکشنبه میزبان کنفرانس برلین با موضوع بحران لیبی بود و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به توافقی درباره یک طرح جامع و ویژه حل بحران در این کشور که شامل تقویت آتش‌بس، تثبیت تحریم تسلیحاتی و ایجاد راهکاری نظامی برای نظارت بر آتش‌بس است، دست یافتند.

پیش از این برلین شاهد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره لیبی با حضور رهبران و وزیران خارجه 12 کشور و روسا و نمایندگان پنج سازمان بین‌المللی بود. شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین درباره لیبی بر تعهد خود به عدم دخالت در درگیری‌های مسلحانه در لیبی تاکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала