هشدار شدید غنی به غاصبان زمین

© Photo / Facebook/AG هشدار شدید غنی به غاصبان زمین
 هشدار شدید غنی به غاصبان زمین   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی به غاصبان زمین هشدار داد که اگر ساحات غصب‌شده را ظرف دو هفته تخلیه نکنید، علنی محاکمه می‌شوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، اشرف غنی، رییس جمهور که اخیراً به والی کابل و شهرداری این ولایت دستور داده است تا فهرست غاصبان زمین را اعلام کنند، اکنون می‌گوید که پس از افشای هویت غاصبان، آن‌ها دو هفته فرصت خواهند داشت تا زمین‌های غصب‌شده را مسترد کنند. او هشدار داده است در صورتی که زمین‌های غصب‌شده در این مدت تخلیه نشود، غاصبان علنی محاکمه خواهند شد.

محمداشرف غنی، رییس جمهور روز دوشنبه، سی‌ام جدی، گفته است که فهرست غاصبان زمین از سوی والی کابل اعلام خواهد شد. به گفته غنی، در برابر «غصب و غاصبین» اقدامات جدی روی دست گرفته خواهد شد و پس از نشر فهرست غاصبان «در مدت دو هفته باید غاصبین ساحه غصب‌شده را تخلیه کنند، در غیر آن به صورت علنی محکمه خواهند شد».

محمداشرف غنی اخیراً در دیدارهایی که با مردم کابل داشته، اعلام کرده است که حکومت فهرست زمین‌های غصب‌شده از سوی غاصبان را تهیه کرده و این زمین‌ها را به صاحبان‌شان بر می‌گرداند.

رییس جمهور غنی هم‌چنان از والی و شهردار کابل خواسته بود که هویت غاصبان زمین افشا کنند.

غنی: شرق کابل به یک منطقۀ توسعه یافته مبدل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: شرق کابل به یک منطقۀ توسعه یافته مبدل خواهد شد

پیش‌تر محمدیعقوب حیدری، والی کابل، گفته بود که تنها پنجاه هزار جریب زمین دولتی در کابل از سال ۱۳۸۱ به این طرف غصب شده است. مقام‌های حکومتی، اعضای مجلس نماینده‌گان و زورمندان متهم به غصب بیش از پنجاه هزار جرب زمین در کابل هستند.

براساس معلومات وزارت شهرسازی و اراضی ۱.۶ میلیون جریب زمین دولتی در سراسر کشور غصب شده است. بیش‌ترین زمین‌های غصب‌شده دولتی در ولایات کابل، هرات و قندهار موقعیت دارد. کنر، نورستان، دایکندی و پنجشیر از ولایاتی است که زمین‌های دولتی در آن‌ها غصب نشده است.

با این حال، غصب زمین‌های شخصی مردم در شهر کابل و ولایت‌ها نیز شاید به هزاران جریب برسد. ‌هم‌چنان حدود ۷۰ درصد منازعات مسلحانه در کشور، منازعاتی بر سر زمین خوانده می‌شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала