سومین مرگ در چین ناشی از کرونا ویروس

© AP Photo / Ng Han Guanسومین مرگ در چین ناشی از کرونو ویروس
سومین مرگ در چین ناشی از کرونو ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحی چین اعلام نموده اند که سومین مورد مرگ در این‌کشور، از اثر ابتلا به نوع مرموز ویروس "کرونا ویروس" ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  کمیته صحی چین در بیانیه ای اعلام کرد کرد که سومین شهروند این کشور در ولایت هوبی ، چین از اثر ابتلا به نوع جدید کرونا ویروس جان خود را از دست داد. به گفته مقامات صحی چین، شمار افراد آلوده به این ویروس تا کنون به 198 تن رسیده است.

مقام های صحی این شهر روز یکشنبه اعلام کردند 59 مورد جدید ابتلا به این ویروس در تاریخ 18 جنوری و 77 مورد دیگر در تاریخ 19 جنوری تایید شده است بر اساس این آمار دو نفر پیش ازاین جان باخته اند، هشت نفر هنوز به شدت بیمار هستند و ۱۹ نفر دیگر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

این خبر در حالی اعلام شده است که میلیون ها نفر از مردم چین سرگرم تدارک سفر در خلال تعطیلات یک هفته ای سال نوی قمری این کشور هستند که از روز 24جنوری آغاز می شود.

مقام‌های صحی چین گفته‌اند که این ویروس نوع جدیدی از کرونا ویروس است که سبب بیماری‌های جهاز تنفسی چون سرماخوردگی، سینه و بغل و سندرم حاد جهاز تنفسی می‌شود.

 گزارش ها حاکی است این ویروس ممکن است از خانواده ویروس مرگبار سارس باشد که در سال 2003 میلادی در چین و هنگ کنگ شیوع پیدا کرد و در همان مراحل اولیه جان بیش از 600 نفر را در این کشور و منطقه گرفت.

پزشکان و تیم های ویژه بررسی ویروس اعلام کرده اند ریشه این ویروس می تواند به بازار فروش محصولات دریایی مرتبط باشد و باید همه موارد لازم و احتیاطی اتخاذ شود.

این در حالی است که ایالات متحده و شماری از کشورهای آسیای مرکزی برای جلوگیری از شیوع این ویروس به این کشورها، مسافرینی را که از ولایت مرکزی وهان چین می‌آیند در میدان‌های هوایی معاینه می‌کنند. در صورت تثبیت علایم ابتلا به این ویروس، متبلایان به شفاخانه انتقال یافته و قرنطین خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала