کرام‌الدین کریم چرا تا هنوز بازداشت نشده‌ است؟

© Photo / FB/Aff / FB/Aff کرام الدین کریم
 کرام الدین کریم   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت شش ماه از صدور حکم بازداشت کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فتبال کشور او تاکنون بازداشت نشده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز نوشت: این شبکه به سندی دست یافته است که نشان می‌‎دهد، دادستانی کل از دادگاۀ خشونت در برابر زنان خواسته‌است تا کرام‌الدین کریم و چهار تن دیگر از اعضای فدراسیون فتبال را به اتهام اذیت و آزار جنسی بانوان فتبال به کیفر برساند.

در ماه قوس سال گذشته، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فتبال دختران افغانستان ادعا کرد که شماری از مسؤولان فدراسیون فتبال افغانستان مشمول کرام‌الدین کریم، شماری از دختران فتبال باز را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

در پی این ادعا، دادستانی کل افغانستان (لوی سارنوالی)  آقای کریم و چهار مسؤول دیگر فدراسیون فتبال را ممنوع الخروج اعلام کرد و نیز فدراسیون جهانی فتبال (فیفا) وظیفۀ کرام‌الدین کریم را معلق کرد.

اما، دادستان کل، اخیرا) به طلوع‌نیوز گفت که دادگاه از میان این پنج متهم، نادرعالمی، مسؤول کمیتۀ دروازه بانان فدراسیون فتبال را به یک سال وهشت ماه زندان محکوم کرده‌است، دو تن را برآئت داده‌است؛ اما دربارۀ کرام‌الدین کریم و دستیارش فیصله کرده‌است تا در یک نشست دادگاه حضور یابند.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل گفت: «در مورد رییس پیشین فدراسیون فتبال و همچنان کارمندش قرار گرفتاری دادستانی قبلأ عنوانی مراجع کشفی صادر شده‌است».

در همین حال، کمیسیون مستقل حقوق‌بشر، بر بررسی جدی پروندۀ آزار و اذیت دختران فتبال باز تأکید دارد.

در همین حال، شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان، از آن‌چه که کم‌کاری دربازداشت کرام‌الدین کریم می‌گویند، انتقاد می‌کنند.

پیش از این، کرام‌الدین کریم هرگونه بدرفتاری با بانوان فتبال‌باز را رد کرده‌است. با آن‌که وزارت امور داخله از تلاش‌ها برای بازداشت او خبر می‌دهد، اما محل دقیق بودو باش او در کشور مشخص نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала