سفردیپلمات ارشد آمریکایی به پاکستان برای بحث در مورد افغانستان

© AFP 2023 / MARK RALSTONاهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان
اهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتظار می‌رود که خانم ویلز در مورد روند صلح افغانستان نیز با مقام‌های پاکستانی، بحث و گفت‎وگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، الیس ویلز، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی روز گذشته (19 جنوری) وارد پاکستان شد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش کرده‌اند که خانم ویلز درجریان دیدار چهار روزه از این کشور، با مقام‌های این کشور دربارۀ مسایل دوجانبه و روند صلح و ثبات افغانستان نیز، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر بانو ویلز بخشی از سفر ده روزه او به منطقه است.

Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان
فراخوان پاکستان برای خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

این سفر درحالی صورت می‌گیرد که احتمال امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان نسبت به هر زمان دیگر، بیشتر شده‎است.

درهمین حال، سهیل شاهین سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز گذشته با فرستادن بیانیه‌یی به روزنامۀ "دان" پاکستان، ابراز امیدواری کرده‌است که توافق صلح میان این گروه و امریکا تا پایان ماۀ جنوری سال روان میلادی، امضاء خواهد شد.

سهیل شاهین، افزوده‌است که پیش از امضای این توافق، طالبان آماده‌اند تا عملیات نظامی شان را کاهش دهند: «هدف از کاهش خشونت» فراهم کردن محیط امن برای نیروهای خارجی برای خروج از افغانستان است.

وی همچنان گفته‎است که کاهش خشونت‌ها، در برگیرندۀ کاهش حمله‌های طالبان بر نیروهای افغان نیز خواهد بود: «هیچ توافقی در مورد آتش‌بس وجود ندارد. این یک کاهش در عملیات نظامی ما است. این وظیفۀ ما است که ببینیم چگونه، چه زمانی و کجا می‌توان عملیات نظامی خودرا کاهش داد و فقط به نیروهای خارجی محدود نمی‌شود، بل این کاهش شامل تمام نیروها از جمله نیروهای دولتی خواهد بود.»

این در حالی‎است که پیش از این، ملا عبدالغنی برادر رهبر هیئت مذاکره کنندۀ طالبان با امریکا گفته‌‎است که جنگ در افغانستان «زمانی ختم می‌شود که ایالات متحده از افغانستان بیرون شود.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала