ارگ: کاهش خشونت یعنی ادامه متضرر شدن افغان‌ها از جنگ

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید روی آتش‌بس به این سبب تأکید دارد که "کاهش خشونت‌ها" متضمن عدم متضرر شدن افغان‌ها نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، صدیق صدیقی؛ سخنگوی رئیس جمهور کشور می‌گوید که حکومت افغانستان، به این سبب روی آتش‌بس تأکید دارد که "کاهش خشونت‌ها" متضمن عدم متضرر شدن افغان‌ها نیست.

 سخنگوی ریاست جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که روئسای جمهوری افغانستان و آمریکا در دیدار اخیرشان بر برقراری آتش‌بس به عنوان پیش‌شرط آغاز دوباره مذاکرات صلح آمریکا با طالبان به توافق رسیده بودند.

آقای صدیقی گفت که نمایندگان ایالات متحده آمریکا و طالبان تا هنوز روی آتش‌بس به پیشرفت لازم دست نیافته‌اند.او گفت که باید جنگ و انواع خشونت در افغانستان خاتمه پیدا کند. به گفته او کاهش خشونت منطق حقوقی، نظامی و جنبه عملی ندارد.

 اختلاف نظر میان غنی و عبدالله «آتش بس» یا «کاهش خشونت»؟     - اسپوتنیک افغانستان
اختلاف نظر میان غنی و عبدالله بر سر آتش بس و کاهش خشونت

به گفته وی کاهش تنش‌ها به این معنی است که متضرر شدن افغان‌ها از جنگ ادامه خواهد یافت.

آقای صدیقی گفت: "تأکید مردم افغانستان این بوده است که آتش‌بس شود. چرا که کاهش خشونت‌ها به معنی تداوم جنگ است. تأکید ما این است که چرا آتش‌بس نکنیم. کاهش خشونت به این معنی است که مردم آسیب خواهند دید."

این در حالی‌است که بر اساس گزارش‌ها ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان به‌دفتر این گروه در قطر گفته است، با نمایندگانایالات متحده روی کاهش خشونت‌ها صحبت کنند.

هیئت آمریکایی به ریاست زلمی خلیل‌زاد نماینده امریکا برای صلح افغانستان از چهارشنبه گذشته به این‌طرف با طالبان در دوحه گفت‌وگو می‌کند.

در همین سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با روزنامۀ دان پاکستانی گفته است که امید است که توافق صلح میان طالبان و امریکا تا آخر ماه جنوری، امضا شود.

آژانس‌های خبری رویترز و اسوشیتد پرس چند روز پیش از قول منابع طالبان و یک مقام آمریکایی گزارش داده بودند که طالبان طرح یک آتش‌بس 10 روزه را به آمریکا پیشنهاد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала