روسیه شواهد جعلی بودن حمله شیمیایی در دومای سوریه را ارائه داد

© Sputnik / Dmitry AstakhovСаммит государств – членов Совета Безопасности ООН
Саммит государств – членов Совета Безопасности ООН  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه به شورای امنیت سازمان ملل شواهدی را مبنی بر جعل استفاده از سلاح های شیمیایی در دومای سوریه در سال 2018 ارئه داد.

به گزارش اسپوتنیک، جلسه شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان "فرمول آریا" روز دوشنبه به ابتکار روسیه برگزار شد. این جلسه  به بحث و گفتگو در مورد گزارش 1 مارچ سال2019 سازمان منع سلاح های شیمیایی در مورد نتیجه تحقیق درباره حمله شیمیایی در شهر دومای  سوریه که در تاریخ 7 آپریل 2018 رُخ داد، ختصاص داده شده است.

در این جلسه، ماکسیم گریگوریف مدیر بنیاد مطالعات دموکراسی، سخنرانی کرد. وی شهادت ساکنان شهر دومای سوریه را به اعضای شورای امنیت ارائه کرد. وی همچنین گفت که نمایندگان نهاد  وی بیش از 10 بار در سوریه بوده و با چند صد شاهد عینی از وقایع مختلف مصاحبه کردند. به گفته وی ، آنها در یک بیمارستان در دوما با 15 شاهد عینی مصاحبه نموده اند.

گریگوریف گفت: "ما همچنین با 10 نفر از ساکنان خانه‌ای در دوما که در آن اجساد افراد پیدا شده بود، صحبت کردیم؛ 300 نفر از ساکنان در شعاع یک کیلومتری از ساختمان که در آن اجساد پیدا شده است قرار داشتند. شهادت این شاهدان ازاین‌که حمله شیمیایی در دوما جعلی بوده است غیرقابل انکار است ".

 وی مجموعه ای از متن مکالمات با شاهدان عینی را در مورد اینکه ادعا افراد آسیب دیده در اثر حملات شیمیایی در بیمارستان در دوما بستری نشده اند، دراین جلسه قرائت کرد.

  در طی این جلسه همچنین به اعضای شورای امنیت یک پیام ویدئویی از یان هندرسون، کارشناس سابق ماموریت سازمان منع سلاح های شیمیایی که در دوما مشغول به کار بود  نشان داده شد.

 به گفته وی ، در نتیجه، کسانی که در دوما کار می کردند از گزارش نهایی حذف شدند.

یادآوری می‌کنیم که در سال 2018 خبر وقوع حمله شیمیایی در دوما را ابتدا برخی سازمان‌های امدادی منتشر کردند. بنابر بیانیه مشترک «کلاه سفیدهای سوریه» و «انجمن پزشکی آمریکایی سوری»، در پی این حمله بیش از پانصد تن به مراکز درمانی مراجعه کردند که آثاری از قرار گرفتن در معرض عامل شیمیایی در بدن داشتند.

در حملات دوما،چندین تن کشته و صدها تن زخمی شدند؛ سوریه، روسیه و ایران در بسیاری از واکنش‌های خود از اساس وجود این حمله را منکر شدند اما دونالد ترامپ تاکید کرده بود «اسد حیوان» که مردم و کودکان خود را این‌گونه می کشد، مجازات خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала