واکنش سناتوران به قتل سه کودک و مادرشان با تیشه در حوزه هفتم

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتوران در مجلس سنا، رویداد قتل سه کودک و یک خانم در حوزه هفتم امنیتی پولیس کابل را وحشتناک خوانده و بر شناسایی، بازداشت و اعدام عاملان آن تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، سناتوران در نشست فوق‌العاده روز گذشته (30 جدی) این مجلس از تشدید ناآرامی‌ها در سراسر کشور به ویژه افزایش جرایم جنایی در شهر کابل ابراز نگرانی کرده و نهادهای کشفی و استخباراتی را به بی‌توجهی متهم کردند.

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا رویداد قتل سه کودک و یک خانم در مربوطات حوزه هفتم امنیتی شهر کابل را تاسف‌بار خواند و گفت که جلوگیری از چنین حوادث از مسوولیت‌های نهادهای کشفی و استخباراتی است ولی دیده می‌شود این نهادها توجه لازم ندارند.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز رویداد قتل عام یک خانواده در منطقه جنگلک کابل را دردآور خواند و بر گرفتاری و اعدام مجرمین این رویداد تاکید کرد. 

مرتضی احمدی، پدر مهسا - اسپوتنیک افغانستان
نارضایتی پدر مهسا از حکم محکمه؛ رئيس طب عدلی جوابگو باشد

سناتوران دیگر نیز این حادثه را وحشتناک خوانده و تاکید کردند که پولیس کابل باید برای جلوگیری از چنین رویدادها به تلاش‌های شان ادامه دهند.

همچنین برخی سناتوران دیگر نیز از گسترش ناامنی‌ها در سراسر کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند که نهادهای امنیتی با توجه به سرمای زمستان به عملیات‌های شان به منظور تامین امنیت شهروندان کشور ادامه دهند.

فضل‌هادی مسلم‌یار نیز گفت که در گوشه گوشه این کشور جنگ جریان دارد و هر روز در شفاخانه نظامی چهارصد بستر بیشتر از "20 شهید" می‌آید، در حالی که گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان در قطر جریان دارد.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی آماده قربانی هستند؛ اما مردم باید با حمایت از این نیروها ادامه داده و همزمان از صلح پشتیبانی کنند.

گفتنیست که در تاریخ 29 جدی  افراد ناشناش، ۴ عضو یک خانواده را در حوزه هفتم شهر کابل با تیشه کشتند.

بستگان این خانواده گفته اند، که افراد ناشناش با واردشدن به خانۀ یک کارمند وزارت ترانسپورت همسر، دو دختر و یک پسرش را با تیشه به قتل رسانیده و سپس فرار کردند.

به گفتۀ بستگان این خانواده، پدر این خانواده هنگامی که شام از وظیفه به خانه برگشته بود، با اجساد خون آلود اعضای خانواده‌اش رو‌به‌رو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала