کمک ۳میلیون دالری دنمارک به وزارت زراعت و مال‌داری

CC0 / / کمک ۳میلیون دالری دنمارک به وزارت زراعت و مال‌داری
 کمک ۳میلیون دالری دنمارک به وزارت زراعت و مال‌داری    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دنمارک و سازمان خوراک و زراعت ملل متحد، طی یک پروژه‌ی جدید برای بیش از ۱۲۹ هزار دهقان آسیب‌پذیر و خانواده‌های شان کمک اضطراری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کلید، حشمت غفوری؛ معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زرارعت، آبیاری و مال‌داری، روز چهارشنبه در یک کنفرانس گفت که براساس این پروژه، دهقان‌های آسیب‌دیده در مناطق ناامن، کمک‌های همچون تخم‌های اصلاح‌شده، کود کیمیاوی، و آموزش در مورد شیوه‌های کشاورزی دریافت خواهند کرد. به گفته‌ی وی، در تطبیق این پروژه، متضررترین خانواده‌های دهقان‌ها که از اثر خشک‌سالی سال ۲۰۱۸ و سیلاب‌های سال ۲۰۱۹ در ولایات بدخشان، دایکندی، غور، هرات و ارزگان آسیب دیده‌اند و به خصوص خانواده‌هایی که زنان سرپرستی آن را به عهده دارند، در اولویت این کمک‌ها قرار می‌گیرند.

بهترین کشورهای اروپا برای زندگی  - اسپوتنیک افغانستان
بهترین کشورهای اروپا برای زندگی

در همین حال، مایکل لاندیپسن؛ سفیر کشور شاهی دنمارک در افغانستان می‌گوید، نبود امنیت غذایی و بحران معیشت، میلیون‌ها شهروند افغانستان را متضرر کرده است. با این حال، راجندرا آریل؛ رییس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان می‌گوید، تعداد زیادی از مردم افغانستان در ناامنی غذایی به سر می‌برند و علت آن، آسیب و ضررهای قبلی و خشک‌سالی‌های سال ۲۰۱۸ می‌باشد. این درحالی‌ست که یافته‌های سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان نشان می‌دهند که حدود ۱۴ میلیون نفر در معرض بحران و یا ناامنی غذایی اضطراری قرار دارند و در این میان ۲٫۴ میلیون آن نیاز به کمک‌های اضطراری دارند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала