سرکرده جدید داعش کیست؟

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada سرکرده جدید داعش کیست؟
  سرکرده جدید داعش کیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه انگلیسی از قول چند مقام امنیتی جزئیات جدیدی را درباره سرکرده جدید داعش منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی Guardian نام کامل سرکرده جدید گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. وی «امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی» است که یکی از اعضای موسس این گروه بوده و مسئول اسیران اقلیت یزیدی عراق و نظارت بر عملیات داعش در سرتاسر جهان بر عهده وی بود.

روزنامه انگلیسی در گزارش خود درباره هویت و مشخصات سرکرده جدید داعش نوشت: «السلبی تنها چند ساعت پس از آنکه مرگ البغدادی تایید شد به عنوان جایگزین وی معرفی گردید. نامی که داعش در ابتدا برای جانشین البغدادی اعلام کرده بود "ابو ابراهیم الهاشمی القریشی" بوده است.»

Президент Сирии Башар Асад во время интервью - اسپوتنیک افغانستان
اسد به سخنان ترامپ در باره قتل البغدادی خندید

دونالد ترامپ ،رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز (27 اکتوبرگذشته)  اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه ادلب سوریه کشتند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده است فردی که توسط نیروهای امریکا کشته‌ شده است، ابوبکر البغدادی است.

پیش از آنکه البغدادی در حمله نیروهای آمریکای در 27 اکتبر 2019 (5 آبان) در شمال غرب سوریه کشته شود،‌ وزارت خارجه آمریکا برای سر وی 5 میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود.

در حالی که سه ماه از قتل البغدادی می‌گذرد،‌ تصویر کامل السلبی توسط عناصر اطلاعاتی غربی و منطقه‌ای منتشر شده است و این اعتقاد وجود دارد که وی هم اکنون در مرکز تصمیم‌گیری این گروه قرار گرفته است.

السلبی در ماه آگوست نیز به عنوان جایگزین بالقوه برای البغدادی که بیمار بود در نظر گرفته شده بود اما تایید جایگزینی وی به جای البغدادی چند ماه به طول انجامید.

السلبی در تلاش است تا به تحکیم نسل جدید سران داعش که تقریبا اکثر آنها بسیار جوان هستند،‌ بپردازد.

السلبی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ایدئولوژیست‌ها در میان رده‌های بالای گروه داعش به شمار می‌آمد. وی که در تل عفر و در یک خانواده ترکمانی عراقی به دنبال آمده، یکی از معدود سران غیر عرب داعش به شمار می‌آمد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала