ایران: هواپیمای اوکراینی با "دو موشک" سرنگون شد

© Sputnik / Mazyar Asadiایران: هواپیمای اوکراینی با "دو موشک" سرنگون شد
ایران: هواپیمای اوکراینی با دو موشک سرنگون شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومین گزارش اولیه سازمان هواپیمایی ایران درباره سقوط بوئینگ اوکراین نشان می دهد که این هواپیما با دو موشک کوتاه برد زمین به هوا از سامانه دافع هوایی Top-M1 سرنگون شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هواپیمایی ایران تأیید نمود که هواپیمای اوکراین توسط دو فروند موشک کوتاه برد زمین به هوا سرنگون شد.  سند مربوط به این گزارش در سایت این سازمان منتشر شده است.

دراین گزارش مشخص شده است که که این موشک ها از شمال شلیک شده اند. هواپیما پس از برخورد با این موشک ها در حالی که در بالای یک منطقه مسکونی پرواز داشت، سریعا شروع به از دست دادن ارتفاع کرد ، و پس از آن با یک "مانع" در پارک تفریحی برخورد و به زمین افتاد. سپس با عبور از یک میدان فوتبال کاملا آتش گرفت و منفجر شد.

اعتراف ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراین

در گزارش آمده است که ساعت 06:12 دقیقه صبح روز چهارشنبه 18 جدی امسال هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد و منجر به جان باختن همه 176 نفر مسافران و خدمه پروازی این هواپیما شد. البته پس از سه روز با اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، مشخص شد که این سقوط ناشی از شلیک اشتباه دافع هوای ایران به سمت این هواپیمای بوئینگ 737 بوده است.

 گفتنی است هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمای اوکراین بامداد چهارشنبه جنوری ه پس پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌ایف پایتخت اوکراین ساعاتی پس از حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق سقوط کرده و تمام 176 سرنشین آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه یازدهم جنوری، با صدور اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک ضد هوایی سپاه پاسداران این کشور ساقط شده و «خطای انسانی» بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала