راکت پرانی های مجدد پاکستان به ولایت کنر

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های نظامی می گویند که روز گذشته (30جدی) بیش از 200 راکت ظرف دو ساعت از خاک پاکستان بر چندین منطقه ولایت کنر پرتاب شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال میرویس صافی قوماندان لوای دوم قول اردوی 201 سیلاب در صحبت با رسانه های خبری افغانستان با تأیید این موضوع از زخمی شدن دو پولیس سرحدی در این حملات خبر داد.
به‌گفته آقای صافی، ولسوالی سرکانو و مناطق ناوه، ناوه پاس و چندین منطقه در این ولایت هدف حملات توپخانه ای نیروهای پاکستانی قرار گرفتند.
پیش از این ریاست جمهوری افغانستان در ماه عقرب، راکت‌پرانی‌های پاکستان بر مناطق مرزی ولایت‌های شرقی را نکوهش کرده و آنرا نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانسته بود.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در پیامی در آن وقت در تویتر نوشت که دولت افغانستان خواهان قطع فوری این حملات از جانب پاکستان است.
حکومت افغانستان به خاطر چنین حملات از جانب پاکستان، به سازمان ملل‌متحد نیز شکایت کرده و خواهان وارد کردن فشار‌ها بر آن کشور شده‌است تا در نتیجه حملات راکتی و سلاح‌های سنگین قطع شوند.
مقام‌های پاکستانی هم تا هنوز در مورد حملات دوشنبه چیزی نگفته اند، اما در گذشته تأکید کرده‌اند که حملات در مناطق مرزی بیشتر به‌خاطر سرکوب گروه‌های شورشی صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала