احتمال افزایش زخمیان ارتش آمریکا در حمله موشکی ایران

© REUTERS / John DavisonАмериканские военные на месте обстрела военной базы США Эйн-аль-Асад в Ираке
Американские военные на месте обстрела военной базы США Эйн-аль-Асад в Ираке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار قربانیان ارتش ایالات متحده آمریکا در پی حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، احتمال دارد از 11 تن بیشتر افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازCNN، فرماندهی مرکزی ارتش آمریكا (CENTCOM) روز سه‌شنبه اعلام كرد كه تعداد دیگری از سربازان آمریكایی پایگاه مستقر در عراق به مراکز پزشکی آمریكا در آلمان منتقل شده اند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هفته گذشته تأیید كرد كه 11 سرباز آمریكایی پس از حمله‌ای موشکی ایران به پایگاه الاسد عراق مورد اصابت قرار گرفتند. روزنامه خاطر نشان می‌سازد که اکنون صحبت بر سر زخمی شدن شمار دیگری از نظامیان مطرح است.

   ترامپ ادعا می کند ایران قصد حمله به 4 سفارتخانه آمریکا را دارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ ادعا می کند ایران قصد حمله به 4 سفارتخانه آمریکا را داشت

 به گفته سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، این سربازان به دلیل رعایت احتیاط برای معاینات بیشتر و درمان لازم به بیمارستان اعزام شدند. وی رد نکرد که در طول معاینات، احتمال دارد نزد این نظامیان، آسیب های جدید مشخص شود. تعداد آنها تا هنوز دقیق نیست.

او گفت انتظار می رود که وقتی حال این نظامیان پس از معاینات مناسب تشخیص داده شد به عراق باز گردند.  

گفتنیست که سپاه پاسداران ایران به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهانش، در ساعات ابتدایی بامداد روز چهارشنبه 8 جنوری، ده‌ها موشک به سوی پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق شلیک کرد که به گفته مقامات آمریکایی تلفاتی نداشته است.

سپاه پاسداران پس از آن حمله گفت که "ده‌ها موشک زمین به زمین" در ساعات ابتدایی شلیک شد تا "پایگاه هوایی اشغالی ارتش آمریکا را در عین الاسد" که مرکز فرماندهی ایالات متحده در غرب عراق است از بین ببرد".

 وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ایران ده‌ها فروند موشک بالستیک به سوی دو پایگاه این کشور در الاسد و اربیل شلیک کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که کسی در این حمله کشته‌ نشده و پایگاه‌ها نیز سالم هستند و تنها "خسارت جزئی" وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала