جان باختن شش نفر در پی برف‌ باری‌های اخیر در پکتیکا

© Photo / وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث جان باختن شش نفر در پی برف ‌باری‌های اخیر در پکتیکا
 جان باختن شش نفر در پی برف ‌باری‌های اخیر در پکتیکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امنیتی در ولایت پکتیکا تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی برف‌باری‌های یک هفته‌ی پیش، شش نفر در ولسوالی ورممی این ولایت جان باخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، شاه‌محمود آرین، سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیکا امروز (چهارشنبه، ۲ دلو) گفته است که این افراد در پی فروریختن سقف خانه‌هاشان ناشی از برف ‌باری‌های سنگین در چند رویداد جداگانه جان‌شان را از دست داده‌اند.

آقای آرین افزود که در نتیجه‌ی این رویدادها خساراتی نیز در این ولسوالی وارد شده، اما رقمی از آن تا کنون مشخص نیست. او افزود: «شبکه‌های مخابراتی در این ولایت فعال نیست و به همین دلیل تا به‌حال آمار دقیقی از رقم خسارات آن در دست نیست.»

 شمار قربانیان حوادث ناشی از برف باری افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان حوادث ناشی از برف باری افزایش یافت

او همچنان گفت که کمک‌های غذایی و غیرغذایی به متضرران این حوادث از شهر شرن، مرکز پکتیکا به ولسوالی ورممی منتقل شده و به‌زودی به آنان توضیع می‌شود.

گفتنی است که براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، در نتیجه‌ی برف‌باری‌های اخیر در کشور بیش از ۴۰ نفر جان باخته و بیش از ۶۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

همچنان این نهاد گفته است که بیش از ۳۳۰ خانه‌ی مسکونی هم در نتیجه‌ی بارش برف و باری در کشور به‌گونه‌ی قسمی و ۲۷ خانه‌ی دیگر به‌گونه‌ی کامل تخریب شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала