جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنای امریکا آغاز شد

© AFP 2023 / Mandel Nganجلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنای امریکا آغاز شد
جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنای امریکا آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جلسه استیضاح رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ از سه‌شنبه در مجلس سنا آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا، گفت: هفته گذشته، سنا یکی از غم انگیزترین صفات سیستم قدرت را پشت سر گذاشت. ما سومین روند استیضاح رئیس جمهور را در تاریخ آمریکا آغاز کردیم. این یک مسئولیت منحصر به فرد است.
مکانل، اعلام کرد که فقط مجلس سنا قادر است مسئله استیضاح را حل کند. 
وی گفت: بیشتر سناتورها آماده حمایت از قطعنامه سازماندهی این روند هستند که روز سه‌شنبه به مجلس سنا ارسال شده است.
وی افزود، این فرضیه فرض می کند که ابتدا نمایندگان دادستان از مجلس پایین صحبت خواهند کرد ، سپس وکالت رئیس جمهور کفالت را دریافت می کند ، سپس به سناتورها این فرصت داده می شود که هر دو طرف سؤال کنند. مکانل افزود: در مرحله چهارم، سنا تصمیم خواهد گرفت که آیا مدارک اضافی یا شاهدان دیگری برای بررسی لازم هستند.
وی اطمینان داد:"اگر یكی از سناتورها سعی كند تغییراتی را ایجاد كنند، یا با شاهدانی خاص تماس بگیرند یا اسناد را درخواست كنند، من به این ابتكارها عمل نمی كنم، زیرا سنا این مسائل را بعداً این سوالات را حل خواهد ساخت."
رئیس جمهور به دلیل فشار آوردن بر دولت اوکراین برای پیشبرد تحقیقات قضایی در مورد فرزند جو بایدین، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، با دو اتهام دیگر از جمله «سوء استفاده از صلاحیت‌ها» روبرو شده است.
این سومین بار در تاریخ ایالات متحده است که رئیس‌جمهوری استیضاح می‌شود. آخرین بار در دهه 90 میلادی، بیل کلینتون از سوی جمهوری‌خواهان محاکمه شد اما با کسب رای اعتماد به کار خود ادامه داد. پیش از آن هم در قرن نوزدهم اندرو جکسون، دیگر رئیس‌جمهور دموکرات استیضاح شده بود که در نهایت تنها با یک رای بیشتر موفق به ماندن در کاخ‌سفید شد.
البته ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه هم در دهه 70 میلادی بر سر رسوایی واترگیت در آستانه استیضاح قرار گرفت اما پیش از آن که مجلس سنا او را محاکمه کند از مقام خود استعفا داد و کاخ‌سفید را ترک کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала