کشته و زخمی شدن 15 غیرنظامی در حمله هوایی ناتو در شیندند

© Photo / MOD fbحملات هوایی در افغانستان
حملات هوایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید: این افراد درنتیجه حملات هوایی و توپخانه ای نیروهای حمایت قاطع در ولسوالی «شیندند» ولایت هرات کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا پرس" کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تایید کرد که در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی نیروهای حمایت قاطع به تاریخ 18 ماه جدی بر پایگاه‌های طالبان در ولسوالی «شیندند» ولایت هرات، پانزده غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

در اعلامیه این نهاد کشته و زخمی شدن 15 غیرنظامی را در حمله‌ی هوایی شیندند تایید شده و آمده است که سه کودک و سه زن در میان کشته شده‌ها و دو کودک در میان زخمی‌های این رویداد قرار دارند.

حمله فاجعه بار طالبان بر ولسوالی شیندند هرات - اسپوتنیک افغانستان
حمله فاجعه بار طالبان بر ولسوالی شیندند هرات

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به دلیل افزایش شمار قربانیان جنگ در کشور، ابراز نگرانی کرده است.

این نهاد حقوق بشری تاکید کرده است که آسیب رساندن به غیرنظامی‌ها ممنوع است و از طرف‌های درگیر خواسته که در عملیات‌های شان باید به گونه‌ی جدی حفاظت از جان و مال غیرنظامی‌ها را در نظر داشته باشند.

از سوی هم، کمیسیون مستقل حقوق بشر از نهادهای مسوول خواستار بررسی‌های مستمر و هدفمند در باره‌ی چگونگی چنین حمله‌ها شده تا از تکرار آنها پیشگیری و به قربانیان رویداد، جبران خسارت و پرداخت غرامت شود.

یادآوری می کنیم، که از مدتی بدینسو عملیات های نظامی در غرب افغانستان به شدت جریان دارد، که در این حملات شمار زیادی از مخالفان یا جنگ افزار خود را زمین گذاشته و با دولت صلح کرده اند یا در نتیجه مقاومت کشته و زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала