کنایه ترامپ به گرتا تونبرگ: این دختر همیشه "بسیار عصبانی" است

© REUTERS / Rick Wilkingکنایه ترامپ به گرتا تونبرگ: این دختر همیشه "بسیار عصبانی" است
کنایه ترامپ به گرتا تونبرگ: این دختر همیشه بسیار عصبانی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ معتقد است که گرتا تونبرگ فعال 17 ساله محیط زیست سویدن همیشه"بسیار عصبانی است".

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس ، جایی که گرتا تونبرگ، فعال زسیت محیطی سویدن یکی از سخنران های این نشست است، مصاحبه ای با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال انجام داد

نشست داووس از تاریخ 21 تا 24 جنوری در حال برگزاری است . تغییرات آب و هوایی موضوع اصلی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس می‌باشد.

 ترامپ در پاسخ به سوال روزنامه نگار در مورد اینکه آیا او با گرتاتونبرگ، فعال 17 ساله مدافع محیط زیست آشنا است، گفت: "در واقع ، من چیزی در مورد او نمی دانم، او همیشه بسیار خشمگین است".

او همچنین در کنایه به گرتا تونبرگ، گفت: «باید از منادیان ابدی بدبختی دوری جوییم و پیش‌بینی آخرالزمانی آنها را نپذیریم».

یادآوری می کنیم، که گرتا تونبرگ در سال 2018 به جای مکتب با تقاضای تقویت مبارزه با تغییرات آب و هوایی، وارد مجلس پارلمان سویدن شد. ابتکار عمل او به مرور زمان در جنبش بین المللی «اقدام به اقلیم جمعه ها»، به منظور آینده تغییر یافته است.

تونبرگ در مصاحبه خود با خبرنگاران پیام روشنی هم برای دونالد ترامپ فرستاد: «پیام من برای او این است که به شواهد علمی توجه کند، کاری که معلوم است او انجام نمی‌دهد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در پاسخ به او پیشنهاد کرد که استراحت کند و به سینما برود.

او در پیامی توییتری نوشت: «خیلی مسخره است. گرتا باید یاد بگیرد که چگونه خشم خود را مدیریت کند، سپس با یک دوست به دیدن یک فیلم خوب قدیمی برود. استراحت کن گرتا، استراحت.»

پس از انتشار این پیام توییتری، گرتا نیز بیوگرافی خود در صفحۀ شخصی توییترش را تغییر داد و در معرفی خود نوشت: «نوجوانی که مشغول کار روی مدیریت خشم خود است. در حال حاضر استراحت می‌کند و با یک دوست یک فیلم خوب قدیمی را می‌بیند».

یادآوری می کنیم که مجله آمریکایی «تایم» این نوجوان 17 ساله را به دلیل رهبری جنبش جهانی علیه تغییرات آب و هوایی، به عنوان شخصیت سال 2019 میلادی انتخاب کرده است، روی جلد خود در کنار انتشار تصویری از او نوشت: «نیروی جوانی».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала