افشای نقش ولیعهد سعودی در هک شدن تلفن ثروتمند‌ترن مرد آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شواهد نشان می‌دهد تلفن همراه جف بزوس، مالک روزنامه واشنگتن‌پست و آمازون، با پیام ارسالی محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان، هک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The Guardian در مطلبی فاش کرد تلفن همراه جف بزوس پس از دریافت پیامی از سوی ولیعهد عربستان سعودی هک شد.

این روزنامه به نقل از منابعی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، گزارش داد: تلفن همراه جف بزوس در سال 2018 پس از دریافت پیامی در واتس‌آپ که ظاهرا از حساب شخصی ولیعهد عربستان ارسال شده بود، هک شد.

 کریس مورفی: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
کریس مورفی: بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل جرم‌یابی قانونی دیجیتال، گمان می‌رود پیام رمز‌نگاری‌شده‌ای که از شماره محمد بن سلمان ارسال شده حاوی فایلی مخرب بوده که به داخل تلفن ثروتمند‌ترین شخص جهان نفوذ پیدا کرده است.

بر اساس این تحلیل «بسیار محتمل» است که عامل نفوذ، یک فایل ویدیویی آلوده باشد که از طرف ولیعهد عربستان برای مالک واشنگتن‌پست ارسال شده است.

به گفته شخصی که در جریان این موضوع قرار دارد، در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بزوس خارج شده است.

براساس گزارش این روزنامه، دلیل خصومت بن سلمان با جف بزوس به پوشش گسترده ماجرای قتل خاشقچی توسط نشریه واشنگتن پست برمی گردد. این نشریه که زیر نظر یکی از هلدینگ های بزوس فعالیت می کند، قبل از مرگ خاشقچی ستونی را در اختیارش قرار داده بود که در آن به نقد از سیاست های حکومت سعودی می پرداخت. گفته شده است بن سلمان قصد داشت با دسترسی به داده های خصوصی بزوس وی و واشنگتن پست را تحت فشار قرار  دهد اما ظاهرا در این راه ناکام ماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала