ویروس خطرناک چینی به آمریکا رسید

© REUTERS / Pichi ChuangА медицинский персонал принимает участие в подготовке к возможной вспышке опасного коронавируса MERS
А медицинский персонал принимает участие в подготовке к возможной вспышке опасного коронавируса MERS - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که اولین مورد از ویروس چینی "کروناویروس" در ایالت واشنگتن تایید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ویروس خطرناک کرونا که بیش از 400 نفر در آسیا را آلوده کرده است در ایالت واشنگتن دی سی گزارش شده است. 

براساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن، مردی 30 ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر کرده است. 

مبارزه علیه ویروس زیکا - اسپوتنیک افغانستان
کشف ویروس جدید مرگبار در امریکا

مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی آمریکا روز سه شنبه  (21جنوری)گفت: اطلاعات به سرعت در حال به روز رسانی هستند و ما امیدواریم که در روزهای آینده اوضاع روشن شود. 

به گفته وی، اطلاعات کلیدی تعیین کننده سرعت ویروس از شخصی به شخص دیگر است. 

سازمان بهداشت جهانی همزمان با گسترش ویروس مرموز «کرونا» به شهرهای بیشتری در چین، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد. 

علائم ابتلا به این ویروس شامل تب و مشکلات تنفسی است که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن نیز گزارش شده است. 

این ویروس تاکنون حدود 400 نفر را آلوده کرده که دستکم 9 نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری ناشی از این ویروس جان خود را در چین از دست داده‌اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала