پدرام: جنگ مذهبی به نفع هیچکس نیست

© Sputnik / JAK / JAKلطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان
لطیف پدرام رهبر کنگرهٔ ملی و نماینده مردم بدخشان در پارلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر اتحاد ملت‌های منطقه علیه حضور آمریکا تاکید کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور از ملت‌های منطقه خواست تا در برابر حضور آمریکا متحد شوند.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اشغالگرها و استعمارگران به این سادگی دست از سر ما و منطقه‌ ما بر نمی‌دارند. نئولیبرالیسم که آمریکا نوک پیکان آن است، دست اندر کار بحران سازی‌های خطیر و سودجویانه در جهان و به ویژه منطقه و حوزه‌ تمدنی ماست. باید هوشیار باشیم که عدالت خواهی اجتماعی، انسانی و طبقاتی را با علم کردن موضوعاتی فرع بر مبارزه علیه استثمار، استعمار و اشغالگری به حاشیه نرانند.

وی افزوده است: «توحید، نبوت و معاد در اسلام از اصول دین است. البته در مذهب شیعه عدل و امامت هم لحاظ شده‌اند. شریعت خدا یکی است سنی و شیعه ندارد البته تفاوت‌های فقهی وجود دارد که عادی است، اما رسیدگی به این امور و تفاوت‌ها کار فقها و علمای ادیان و مذاهب است. آنچه به شهروندان بر می‌گردد و حقوق آنهاست این است که حق ابراز نظر و ابراز رای دارند که البته باید مسئولانه و از سر آگاهی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه‌های شوم آمریکا و متحدانش در منطقه باید هوشیار بود؛ جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست.

پدرام افزود: اگر قرار است چیزی را زیر سوال ببریم و به آن اولویت بدهیم حضور اشغالگرها است که باید در برابر آنها متحد شویم.

قابل ذکر است که اخیرا برخی افراد وابسته به عربستان سعودی در تلاش ایجاد اختلافات مذهبی در افغانستان هستند که واکنش تند مردم و برخی سیاسیون را در پی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала