پمپئو: امریکا برای تغییر قدرت در ونزوئلا تلاش می کند

© Sputnikپمپئو: امریکا برای تغییر قدرت در ونزوئلا تلاش می کند
پمپئو: امریکا برای تغییر قدرت در ونزوئلا تلاش می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از تلاش امریکا برای تغییر قدرت در ونزوئلا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کاراکول کلمبیا گفت:- "پروژه ای که ما در حال کار بر روی آن هستیم باید به این واقعیت منجر شود، که مادورو قدرت را ترک کند و مردم ونزوئلا بتوانند انتخابات آزاد و عادلانه برگزار کنند. ما برای دستیابی به این نتیجه با کشورهای امریکای جنوبی، امریکای مرکزی و اروپا و کشورهایی سراسر جهان همکاری می کنیم".

در همین حال، پمپئو افزود، كه معتقد است راهبرد واشنگتن درباره ونزوئلا مؤثر است و نیازی به تغییر ندارد.

وزیر امور خارجه در پایان گفت:- "بدیهی است که کارهای زیادی باید انجام شود. مادورو هنوز در قدرت است و یکی از بزرگترین بحران های بشردوستانه در تاریخ جهان را به میان آورده است. اما ما با هم پیش می رویم."

روز دیگر مادورو در مصاحبه ای با واشنگتن پست اظهار داشت، که او آماده گفتگوی مستقیم با ایالات متحده است، اما ترجیح می دهد با رئیس جمهور دونالد ترامپ برخورد کند، زیرا معتقد است پمپئو شکست خورده است و مسئول سیاست کنونی امریکا در قبال ونزوئلا است.

یادآوری می کنیم، که یک سال پیش، اعتراضات گسترده در برابر مادورو در ونزوئلا آغاز شد، در نتیجه، رهبر مخالفان خوان گوآیدو خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد به این دلیل که او در زمان «کودتا» رئیس مجلس بود.

ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی بلافاصله گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناختند. روسیه، چین، ترکیه و سایر کشورها از مادورو به عنوان رئیس مشروعیت دولت پشتیبانی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала