دانشمندان چینی: امکان دارد ویروس کرونا از مارها به انسان سرایت کرده باشد

© AFP 2023 / STRدانشمندان چینی: امکان دارد ویروس کرونا از مارها به انسان سرایت کرده باشد
دانشمندان چینی: امکان دارد ویروس کرونا از مارها به انسان سرایت کرده باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینی حدس می‌زنند که منبع ویروس جدید مرگبار کرونا در چین، مارها بوده می‌توانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه South China Morning Post، نتایج تحقیقات این دانشمندان چینی در مجله Journal of Medical Virology نشر شده است.

گروهی از دانشمندان از پکن، ناننین، نینبو و ووهان چین با انجام تحقیقات روی ساختار این ویروس نزدیکترین ساختار ژنتیکی آنرا در مارهای موجود در جنوب چین منجمله مارهای کبرای چینی که شمار آنها در جنوب چین زیاد است، کشف کرده اند.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چین 
 - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چین

در تحقیقات نشرشده گفته می‌شود به احتمال زیاد مارها محتمل ترین منبع شیوع نسل جدید ویروس مرگبار کرونا در طبیعت وحشی هستند.

سازمان صحت جهانی اولین مورد ابتلا به این بیماری را در پایان ماه دسمبر سال گذشته گزارش داد که  احتمالا  در رابطه با مصرف غذاهای دریایی و محصولات دامی بوده است. مردم چین مارها و سایر حیوانات وحشی را اغلب به عنوان غذا مصرف می‌کنند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط انستیتوت جانورشناسی اکادمی علوم چین در سال 2017 ، 60 درصد از جمعیت جنوب غربی چین طی  دو سال گذشته حداقل یک بار گوشت حیوانات وحشی را مصرف کرده اند. با این حال ، بسیاری از محققان چینی این ادعا را زیر سوال برده و می گویند معمولا ویروس‌های مشابه از طریق پستانداران به انسان منتقل می‌شوند.

 مرگ چهارمین نفر در چین، بر اثر نوع جدیدی کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
مرگ چهارمین نفر در چین، بر اثر نوع جدیدی کرونا ویروس

اگر یافته‌های این مطالعه جدید تایید شود، این اولین مورد انتقال چنین ویروسی توسط خزندگان خواهد بود. یک استاد دانشگاه گوتینگن پیش بینی کرده که میزان واگیری ویروس کرونا در اوایل ماه مارچ یعنی 90 روز پس از آغاز شیوع آن به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

قابل ذکر است که در پایان ماه دسمبر، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. براساس آخرین اطلاعات کمیته دولتی صحت چین، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در ولایات مختلف چین از 600 نفر فراتر رفته و  در 17 مورد این بیماری، کشنده بوده است.

به گزارش نهاد نظارت صحت روسیه، درمان سه بیمار که نشانه‌های ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در آنها مشاهده می‌شود، در یکی از شفاخانه‌های شهر سنت پترزبورگ ادامه دارد. قابل ذکر است که این سه نفر پس از سفر به چین به روسیه بازگشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала