چه چیز باید در مورد کورونا ویروس دانست

© Flickr / NIAIDچه چیز باید در مورد کورونا ویروس دانست
چه چیز باید در مورد کورونا ویروس دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در سراسر آسیا coronavirus جدید گسترش می یابد. حدود 300 نفر در حال حاضر به نوع جدید بیماری مبتلا شده و شش نفر از این بیماران جان باختند. ما به مهمترین سوالات در مورد بیماری جدید پاسخ میدهیم.

یینس لوبادیح (Jens Lubbadeh) و پیا هینمان (Pia Heinemann) در مقاله منتشره در نشریه Die Welt (آلمان) می نویسند، در میدان های هوایی و ستیشن های ریل درجه حرارات بدن مسافرین اندازه گیری میکنند، مردم ماسک ها پوشیده که دهن و بنی را می پوشانند: در آسیا ویروس جدید گسترش می یابد که باعث ترس کارشناسان میگردد. واقعیت امر اینست که تا به حال روشن نشده که کورونا ویروس که از حیوانات به انسان سرایت میکند، در واقع تا چه حد خطرناک است. تا به حال در حدود 300 نفر به این بیماری مبتلا شده و شش نفر به اثر بیماری التهاب شش ها (ذات الریه) مرده اند. اخیراً خواص نو این بیماری معلوم شده: ویروس میتواند از شخص به شخص منتقل شود.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چین 
 - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چین

به گفته ژونگ نانشان، رئیس گروه کارشناسان چینی، در ایالت گوانگدونگ در جنوب چین، دو نفر از اعضای یک خانواده به ویروس مبتلا شده اند. روزنامه China Daily همچنین گزارش داد که بسیاری از کارکنان بیمارستان از نقطه نظر موجودیت ویروس آزمایش شده و نتایج آزمایش مثبت است. این ویروس جدید است که نه تنها از حیوانات به انسان بلکه از انسان به انسان نیز سرایت می کند و این بیماری واگیر SARS را به خاطر می آورد. شما از این مقاله چیزهای را خواهید دانست که امروز در مورد ویروس معلوم است و اینکه کارشناسان وضعیت را چگونه ارزیابی می کنند.

ویروس جدید چقدر خطرناک است؟

این بیماری در موارد تأیید شده به مراتب کمتر حادتر از ابتلا به ویروس SARS یا MERS جریان می یابد که با آن coronavirus جدید از نگاه ژنتیکی مرتبط است. تاکنون فقط بیماران فوت کرده که قبلاً نیز از بیماری های مزمن شدید رنج می بردند.

چگونه می توان به بیماری مبتلا شد؟

در ابتدا، ویروس، ظاهراً، از حیوان به انسان منتقل شده. اما اکنون ویروس می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل گردد.

А медицинский персонал принимает участие в подготовке к возможной вспышке опасного коронавируса MERS - اسپوتنیک افغانستان
ویروس خطرناک چینی به آمریکا رسید

چه علائمی در بیماران مشاهده می شود؟

بیشتر بیماران از تب شدید گرم رنج می برند و به مشکل تنفس میکنند، این بیماری به تدریج به ذات الریه تبدیل می شود.

چند نفر در حال حاضر بیمار هستند؟

در پایان هفته گذشته، تعداد موارد تأیید شده در چین و سایر کشورهای آسیایی به 308 نفر افزایش یافت. شش نفر جان باختند.

در مورد ویروس چه چیز معلوم است؟

ویروس به طور موقت توسط سازمان صحی جهان (WHO) به عنوان-nCoV  2019 تعیین شده است. این یک coronavirus شبیه به ویروس های SARS و MERS است. به اثر ابتلا به بیماریSARS  در سال 2003 تقریباً 780 نفر، عمدتاً در چین و هانگ کانگ، جان دادند.

دانشمندان روسی در 7 روز ویروس ناشناخته چینایی را تشخیص کردند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان روسی در 7 روز ویروس جدید چینایی را تشخیص کردند

کورونا ویروس ها نسبتاً گسترش بیشتر دارند، آنها روی فرد تأثیر می گذارند، و عمدتاً علائمی شبیه به ذکام دارند. اگر ویروس از حیوان به انسان منتقل شود، این خطر وجود دارد كه با عدم تطابق خوب به ناقل جدید، تقریباً به طور تصادفی باعث مرگ بیمار می شود. در مورد ویروس ها، مرگ و میر بالا هیچ چیزی خوبی حاصل نمی شود: اگر میزبان بمیرد، ویروس ها دیگر نمی توانند شیوع پیدا کنند.

آیا ویروس می تواند به اروپا سرایت کند؟

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترول خطر بیماری در منطقه اروپا را ناچیز ارزیابی می کند. برای جلوگیری از بیماری واگیر، مقامات چین برای همه افرادی که به میدان هوایی ووهان سفر می کنند کنترول اجباری حرارت بدن وضع نموده است. در شش کشور آسیایی، ایالات متحده و ایتالیا، کنترول حرارت بدن برای بازدید کنندگان از چین وضع شده است.

آیا بیماری تمام جهان را تهدید می کند؟

کارشناسان WHO و چین اکنون از این واقعیت نتیجه می گیرند که حداقل در مقیاس محدود، انتقال ویروس از شخص به شخص دیگر از طریق تماس مستقیم امکان پذیر است و این از اهمیت تعیین کننده برای گسترش بیشتر ویروس برخوردار خواهد بود.

سازمان صحی جهان روز چهارشنبه جلسه ویژه ای را ترتیب داد. کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ویروس منجر به بیماری همه گیر خواهد شد یا خیر، آیا در سراسر جهان شیوع خواهد یافت یا خیر. مقامات چین از شیوع بیشتر بیماری ساری به دلیل تعداد زیادی مردم که از 25 جنوری سال 2020 نسبت سال نو چینی در سراسر کشور مسافرت می کنند، هراس دارند.

چگونه شخصی که به چین سفر می کند، می تواند خود را محافظت کند؟

تاکنون نه WHO و نه هم مقامات کشورهای دیگر هشدارهایی درباره خطرات سفر به چین صادر نکرده اند. کسانی که به ووهان سفر می کنند باید از تماس نزدیک با افرادی که از عفونت های حاد تنفسی رنج می برند، دوری کنند. مرتباً دستها را بشویند، خصوصاً بعد از تماس مستقیم با افراد بیمار و محیط اطراف. از تماس با حیوانات اهلی یا مرده یا حیوانات وحشی اجتناب کنند.

مسافران با علائم بیماری حاد تنفسی باید از دیگران فاصله بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала