فلسطین: معامله قرن امریکا رد خواهد شد

© Flickr / steve_hفلسطین: معامله قرن امریکا رد خواهد شد
فلسطین: معامله قرن امریکا رد خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات فلسطین گفته اند که آنها می توانند معامله قرن ایالات متحده را رد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نبیل ابو رودینا، سخنگوی رهبر فلسطین در واکنش به گفته‌های ترامپ، افزود: مقامات فلسطین در صورت نقض قوانین بین المللی، طرح تسویه حساب خاورمیانه، معروف به "معامله قرن" را رد می کنند.
این درحالیست که دونالد ترامپ اعلام کرده بود که به روز سه شنبه 28 جنوری قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن و پیش از دیدار با نتانیاهو از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.
منابع نزدیک به رهبر فلسطین خاطر نشان کردند که اگر این معامله بر اساس فرمول های قبلاً رد شده اعلام شود، مقامات (فلسطین) اقدامات را برای حمایت از حقوق قانونی اعلام خواهند کرد.
طرح حل و فصل مسالمت آمیز خاورمیانه به نام "معامله قرن" در آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترومپ تهیه شده که تا کنون جزئیات پیش نویس آن مشخص نگردیده است. به گفته رسانه های اسرائیلی، این امر شامل ایجاد یک دولت فلسطینی در 90 درصد از کرانه غربی و تقسیم اورشلیم است. واشنگتن این اطلاعات را تائید نمی کند. پس از آن که در دیسامبر 2017 ایالات متحده تمام قلمرو اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت، فلسطینی ها از مصالحه کردن امریکائی ها در حل و فصل مناقشات خودداری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала