رونمایی معامله قرن در روزهای آینده توسط ترامپ

© REUTERS / Carlos Barriaرونمایی معامله قرن در روزهای آینده توسط ترامپ
رونمایی معامله قرن در روزهای آینده توسط ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا گفته است که طی چند روز آینده پیش از دیدار با نتنیاهو از معامله قرن رونمایی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، امروز تاریخ 24 جنوری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: قبل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن و پیش از دیدار با نتانیاهو از معامله قرن رونمایی خواهد کرد. و نیز افزود که احتمالا فلسطینیان در ابتدا واکنش منفی به این طرح داشته باشند. افزود:"این طرح واقعآ جالب است."
در عین حال روزنامه تایمز اسرائیل در انتشاریه‌ای گفته است که این طرح «حاکمیت کامل» این رژیم بر سراسر شهر قدس و الحاق همه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد.
این نشریه، معامله قرن را سخاوتمندانه‌ترین پیشنهادی دانسته است که تاکنون از سوی امریکا به اسرائیل پیشنهاد شده و حقوق چندانی را برای شهروندان فلسطین در نظر نگرفته است.
شبکه 13 تلویزیون اسرائیل جزئیات متفاوتی از طرح معامله قرن ارائه داده که شرایط معتدل‌تری در آن گنجانده شده است اما گفت که این جزئیات مربوط به طرح یک سال پیش است و مقام‌های امریکایی در این مدت شرایط طرح را به نفع رژیم اسرائیل تغییر داده‌اند.
این شبکه به نقل از یک مقام کاخ سفید گفت که این طرح پیشنهادی است که تاکنون امریکا در موضوع سازش فلسطین و اسرائیل ارایه کرده است.
گفتنیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل قرار است سه‌شنبه هفته آینده به همراه بنی گانتز رهبر حزب آبی‌سفید این رژیم در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند.
طرح حل و فصل مسالمت آمیز خاورمیانه به نام "معامله قرن" در آغاز دوره ریاست جمهوری دونالد ترومپ تهیه شده که تا کنون جزئیات پیش نویس آن مشخص نگردیده است. به گفته رسانه های اسرائیلی، این امر شامل ایجاد یک دولت فلسطینی در 90 درصد از کرانه غربی و تقسیم اورشلیم است. واشنگتن این اطلاعات را تائید نمی کند. پس از آن که در دیسامبر 2017 ایالات متحده تمام قلمرو اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت، فلسطینی ها از مصالحه کردن امریکائی ها در حل و فصل مناقشات خودداری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала