مرگ مرموز یک دختر خورد سال در قندهار

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah بسم الله وزیری، فرمانده قول اردوی عملیات های خاص، نیروهای کماندو افغان
 بسم الله وزیری، فرمانده قول اردوی عملیات های خاص، نیروهای کماندو افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی والی قندهار، می‌گوید که هدف سفر رییس ستاد ارتش، بررسی مرگ «مرموز» یک دختر خردسال در ولسوالی شاه‌ولی‌کوت قندهار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ۸صبح، یک مرد جنازه دختر ۱۲ ساله‌اش را که هنوز دلیل مرگ او روشن نیست، روز پنج‌شنبه در برابر درب قرارگاه نیروهای ارتش ولسوالی در شاه‌ولی‌کوت آورده بود. این رویداد روز گذشته (پنج‌شنبه) در ساحه «کندلان» ولسوالی شاه‌ولی‌کوت به وقوع پیوسته است.

براساس اطلاعات منابع محلی، این مرد خودش نیز در پی آن‌چه تیراندازی نیروهای ارتش خوانده می‌‌شود، کشته شده و به این ترتیب حادثه ابعاد تازه پیدا کرده است.

به گفته احمدی، تاهنوز روشن نشده است که این مرد چرا و روی چه انگیزه‌ای جنازه دختر ۱۲ ساله‌اش در برابر قرارگاه نیروهای ارتش آورده است. بهیر احمدی می‌گوید که اداره محلی در این مورد تاکنون اطلاعاتی را به دست نیاورده است.

سخنگوی والی قندهار به روزنامه ۸صبح گفت که تاکنون «چگونه‌گی» مرگ این دختر مشخص نشده است، اما نیروهای ارتش روز پنج‌شنبه هیچ گونه عملیاتی را در ساحات ولسوالی شاه‌ولی‌کوت به اجرا نگذاشته است.

بسم الله وزیری، فرمانده قول اردوی عملیات های خاص، نیروهای کماندو افغان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار رییس ستاد ارتش به گروه طالبان

برای بررسی این رویداد بسم‌الله وزیری، رییس ستاد ارتش در یک سفر از پیش اعلام نشده به قندهار رفته است.

رییس ستاد ارتش پس از این‌که به قندهار رسیده، نشستی را با حیات‌الله حیات والی قندهار، فرمانده قول اردوی ۲۰۵ اتل، فرمانده پولیس قندهار، رییس امنیت ملی و اعضای شورای ولایتی قندهار برگزار کرده است.

او گفته است که برای ارزیابی و بررسی دقیق رویدادی که روز پنج‌شنبه در ولسوالی شاه‌ولی‌کوت رخ داده، به قندهار سفر کرده است.

بسم‌الله وزیری وعده داده است که پس از بررسی دقیق این رویداد، با عاملان آن برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

گفتنی است که ولسوالی شاه‌ولی‌کوت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال‌شرق شهر قندهار واقع شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала