امریکا در تلاش دستیابی به فن آوری رهگیری جنگ افزارهای مافوق صوت

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airامریکا در تلاش دستیابی به فن آوری رهگیری جنگ افزارهای مافوق صوت
امریکا در تلاش دستیابی به فن آوری رهگیری جنگ افزارهای مافوق صوت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، پنتاگون قراردادی را برای توسعه رهگیری راکت‌ها امضا کرده است.
پوتین: روسیه درباره سلاح مافوق سرعت صوت در جهان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: روسیه درباره سلاح مافوق سرعت صوت در جهان پیشتاز است

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون در بیانیه ای نوشت: دفتر طرح های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع امریكا (DARPA) با شرکت صنایع دفاعی امریکایی Northrop Grumman برای توسعه فن آوری مورد نیاز جهت رهگیری جنگ افزارهای مافوق صوت، قراردادی را به امضا رسانده است.

پیش از این گزارش شده بود، که ایالات متحده بودجه توسعه جنگ افزارهای مافوق صوت را دو برابر کرده است و در سال مالی 2021 بودجه بیشتری نیز اختصاص می یابد.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، این قرارداد با قیمت 13.006 میلیون دالر زیر برنامه Glide Breaker امضا شد. پیش بینی می شود این پروژه  تا جنوری 2021 به پایان برسد.

در این اطلاعیه آمده است:- "این قرارداد توسعه، تحقیقات و شبیه سازی فن آوری های لازم برای ایجاد تجهیزات بهینه شده رهگیری مانورهای تهدید آمیز مافوق صوت در فضای فوقانی جو را فراهم می کند".

یادآوری می کنیم، که پیش از این، پنتاگون اعتراف کرده بود، که در میان تحولات روسیه و چین، رهبری خود را در زمینه جنگ افزارهای مافوق صوت از دست داده اند. روسیه پیشتر رسماً اعلام کرده بود، که در حال حاضر دارای جنگ افزارهای مافوق صوت در زرادخانه خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала