انتقاد وزارت دفاع روسیه از امریکا بابت ایجاد «تنش ساختگی» در سوریه

© Sputnik / Михаил Алаеддин /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد وزارت دفاع روسیه از امریکا بابت ایجاد «تنش ساختگی» در سوریه
انتقاد وزارت دفاع روسیه از امریکا بابت ایجاد «تنش ساختگی» در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اطلاعات و اخباری مبنی بر این که نیروهای امریکایی راه را بر یکی از گشت‌های روسیه در سوریه بسته‌اند، تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه در بیانیه‌ای که امروز شنبه (5 دلو) منتشر کرد اعلام کرد: اینکه حدود 14 ماه پیش نیروهای امریکایی راه را بر گشت روسیه در شهر منبج بستند، صحت دارد. این اقدام مثال زنده‌ای برای مفید بودن کانال‌های ارتباطی میان دو کشور در سوریه است.

در این بیانیه آمده است: افزایش تنش ساختگی از سوی امریکا درباره فعالیت گشت‌ها در سوریه به تقویت ثبات کمکی نمی‌کند بلکه باعث مانع‌تراشی و ایجاد مشکل در فعالیت نظامیان می‌شود.

وزارت دفاع روسیه: جبهه النصره در ادلب عامل اصلی وخیم‌تر شدن اوضاع است  - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه: جبهه النصره در ادلب عامل اصلی وخیم‌تر شدن اوضاع است

در این بیانیه آمده است: امروزه نیروهای مسلح روسیه و امریکا روابط خود را در سوریه تقویت کرده‌اند. ما محل نیروهای امریکایی را می‌دانیم و آن‌ها نیز از محل استقرار ما خبر دارند. از طریق کانال‌های ارتباطی کنونی مسائل در مناطق درگیر به سرعت حل می‌شود.

پنج‌شنبه جیمز جفری، نماینده ویژه امریکا در امور سوریه با بیان این که نیروهای میدانی روسیه و امریکا در کاهش تنش‌ فعالیت‌هایشان در سوریه گهگاه دچار «وقفه‌هایی» می‌شوند، گفت این حادثه در واقع اثرگذاری کانال‌های تنش‌زدایی نظامی – نظامی موجود را اثبات می‌کند. او همچنان گفت، امریکا حدود 14 ماه پیش یک جنرال روس که در منبج حضور داشت «ردگیری» کرد. این مساله در نهایت از طریق کانال‌های نظامی – نظامی حل و فصل شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در حال حاضر در سوریه، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و ایالات متحده امریکا روابط کاملاً عادی و حرفه‌ای دارند. می‌دانیم که نیروهای امریکا در کجا قرار دارند و طرف امریکایی از محل کار نیروهای نظامی روسی آگاه است. اقدامات ناسازگار در مناطقی که تماس مستقیم [بین دو ارتش] وجود داشته باشد، سریعاً از طریق کانال‌های موجود برای رفع اختلاف بررسی می‌شود.

به گفته این وزارتخانه، وضعیت گزارش شده حدود 14 ماه پیش در نزدیکی منبج رخ داده است «که در آن زمان تحت کنترول سه گانه ائتلاف موسوم به ضد تروریستی به رهبری ایالات متحده، واحدهای کرد و سربازان دولت سوریه قرار داشت».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، در آن زمان همه طرف‌های فعال در میدان مجبور بودند برای جلوگیری از موقعیت‌های درگیری، مرتباً اقدامات خود را هماهنگ کنند. بنابراین، مورد ذکر شده توسط نماینده امریکا نمونه بارزی از اثربخشی کانال‌های موجود در تعامل بین ارتش دو کشور در سوریه است. این بیانیه افزود، هرگونه تلاش برخی از مقامات پنتاگون برای «تشدید ساختگی» اوضاع مرتبط با گشت‌زنی در سوریه به ثبات اوضاع کمک نمی‌کند و فقط مداخله در امور ارتش در انجام کارهایشان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала