دست به کار شدن افغانستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

© REUTERS / cnsphotoدست به کار شدن افغانستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا
دست به کار شدن افغانستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور شیوه های نظارتی را روی دست گرفته است.
علایم ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
علایم ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس چیست؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوزف شیوع ویروس کشندۀ «کرونا» در چین و گسترش آن در چندین کشور دیگر، افغانستان را نیز نگران کرده‌است.

نظام‌الدین جلیل سخن‌گوی وزارت صحت عامه افغانستان در این باره گفت:- "وزارت صحت‌عامه با درنظرداشت این ‌که افغانستان یک مرز مشترک با کشور دارد، سلسلۀ نشر و پخش پیام‌های آگهی‌دهی را پیش از این آغاز کرده و نیز سیستم گزارش دهی را فعال کردیم که از نزدیک نظارت می‌شود؛ تاکنون گزارش‌های ما نشان می‌دهد که خوش‌بختانه کسی در افغانستان به این ویروس آلوده نشده‌است".

غلام معصوم معصومی، رییس تنظیم ترافیک هوایی افغانستان می‌گوید، که در هفته یک پرواز مستقیم از افغانستان به چین صورت می‌گیرد و نیز چندین پرواز غیرمستقیم از طریق دبی، هند و پاکستان به این کشور اجرا می‌شود که ده‌ها مسافر را از چین به افغانستان و بر عکس آن انتقال می‌دهند.

منشاء ویروس کرونا شهر «ووهان» چین است؛ اما ۴۸ میلیون تن در چندین شهر چین زیر نظارت‌های بهداشتی استند و در این شهرها حالت ویژه اعلام شده‌است.

دانشجویان افغانستان که در چین استند، می‌گویند: پزشکان برای آنان توصیه‌های بهداشتی داده‌اند.

فرزاد صالحی، دانشجوی افغانستانی در چین گفت:- "پزشکان گفته‌اند از علایم این ویروس، تب، اسهال، مشکل در تنفس و هم‌چنان سرفه می‌باشد".

یادآوری می کنیم، که ویروس کرونا، از ویروس‌های خطرناک است که یک ماه پیش در ولایت ووهان چین شیوع پیدا کرد. اکنون افزون بر چین، در مالیزیا، امریکا، کوریایی جنوبی، استرالیا، فرانسه و عربستان سعودی نیز رویدادهای مثبت این ویروس ثبت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала