کشته شدن بیش از ۳۰ جنگجوی طالبان در ولایت های مختلف افغانستان

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutکشته شدن بیش از ۳۰ جنگجوی طالبان در ولایت های مختلف افغانستان
کشته شدن بیش از ۳۰ جنگجوی طالبان در ولایت های مختلف افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشته شدن بیش از ۳۰ جنگجوی گروه طالبان در چندین ولایت این کشور خبر داد.
کشته شدن 11 جنگجوی گروه طالبان در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 11 جنگجوی گروه طالبان در غزنی

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان نوشت: نیروهای قهرمان ملی دفاعی کشور شب گذشته در پاسخ به انداخت طالبان در بخش های مرکزی ولایت غزنی انداخت متقابل انجام دادند، که در نتیجه آن ۷ تن تروریست طالب کشته شده و ۲ تن دیگر آنان زخمی شدند.

درباره عملیات در کندز وزارت دفاع نوشته است، که درنتیجه عملیات تصفیوی نیروهای کماندوی کشور در مرکز ولایت کندز، ۳ تن تروریست طالب کشته و ۲ دیگر آن زخمی شدند.

همچنان درباره عملیات نیروهای دفاعی افغانستان این وزارت چنین نوشته است: درنتیجه عملیات تصفیوی کماندوهای کشور با پشتیبانی نیرو هوایی در ولسوالی «نادعلی» ولایت هلمند، ۳ تن تروریست طالب کشته و ۵ تن دیگر آنان زخمی شدند.

درباره عملیات نیروهای دفاعی افغانستان در خبرنامه جداگانه این وزارت آمده است، که در نتیجه عملیات تصفیوی خاص مشترک و با پشتیبانی نیروهای هوایی در روستای«آبشار» در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، ۶ تن تروریست طالب کشته شده و ۳ طالب دیگر دستگیر شداند.هم چنان در نتیجه این عملیات خاص، ۲ عراده موترسایکل و مقدار سلاح و مهمات نیز به دست آمده است.

در خبرنامه جداگانه دیگر این وزارت درباره حمله هوایی این وزارت بر طالبان نوشته است، که یک ضربه هوایی نیروهای هوایی کشور در منطقه «ترکی امام صاحب» ولسوالی چمتال ولایت بلخ به کشته شدن، ۴ طالب تروریست و زخمی شدن ۳ طالب دیگر انجامید.
هم چنان در نتیجه این ضربه هوایی، مقدار سلاح و مهمات و ۱ عراده موتر سایکل از بین برده شده است.

این وزارت درباره کشته شدن چند جنگجوی طالب چنین نوشته است: نیروهای دفاعی کشور در پاسخ به انداخت طالبان در ولسوالی «منگجیک» در ولایت جوزجان، انداخت متقابل کردند که در نتیجه آن ۴ تن تروریست طالب کشته و ۳ طالب دیگر زخمی شدند.

در ولایت ارزگان هم گروه طالبان تلفات داشته و وزارت دفاع چنین می نویسد: در نتیجه ضربه هوایی نیروهای هوایی در ولسوالی«چنارتو» در ولایت ارزگان ۵ تروریست طالب کشته و ۲ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

یادآوری می کنیم، که در این ولایت ها جنگجویان گروه طالبان حضور گسترده دارند و حتی برخی از ولسوالی های این ولایت ها در دست گروه طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала