هشدار: شهاب سنگ بالقوه خطرناک به زمین نزدیک می‌شود

© Photo / Pixabay هشدار: شهاب سنگ بالقوه خطرناک به زمین نزدیک می‌شود
 هشدار: شهاب سنگ بالقوه خطرناک به زمین نزدیک می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان فضایی «ناسا» اعلام کرد که یک شهاب سنگ با القوه خطرناک در روز های آینده از نزدیک از کنار زمین عبور خواهد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، سامان فضایی آمریکا "ناسا" از عبور شهاب سنگ 163373 که به عنوان خطرنک‌ترین شهاب سنگ ها برای زمین طبقه بندی شده است در روز های آینده در فاصله نزدیک زمین خبر داده است. این شهاب سنگ درصورت برخورد با زمین می تواند انفجاری مهیبی ایجاد کند.

قطر این شهاب کیهانی 440 تا 990 متر است. شهاب سنگ در تاریخ 15 فبروری به حد اقل فاصله نزدیک زمین می‌رسد که 15 برابر فاصله سیاره خاکی ما تا کره ماه خواهد بود.

ناسا هشدار داده که در هر زمانی ممکن است یک اثر پیش‌بینی نشده رخ بدهد.

Осколок челябинского метеорита - اسپوتنیک افغانستان
مردی صاحب شهاب سنگ 4 میلیارد ساله بود و خودش خبر نداشت + عکس

این شهاب که در سال 1995 کشف شد، متعلق به گروه شهاب های " آپولو" است و مسیر پرواز این جرم آسمانی از مدار زمین عبورمی‌گذرد. به همین دلیل ، این شهاب به گروه سیارک های بالقوه خطرناک برای زمین طبقه بندی شده است. دفعه بعد، سیارک 163373 در سال 2075 از نزدیکی زمین پرواز خواهد کرد.

پیش ازاین در تاریخ ششم نوامبر سال گذشته(2019) یک شهاب سنگ نسبتا کوچکتر در فاصله 139 هزار کیلومتری از مرکز زمین کشف شد. گفته شد که شهاب طی حدود 2.89 سال به دور محور خورشید می چرخد ​​و به طور دوره‌ای به زمین نزدیک تر می شود. اندازه قطر این شهاب 10 تا 15 متر بوده که قابل مقایسه با شهاب سنگ چلیابینسک است.

 شهاب سنگ های  آپولویی (Apollo asteroid)، یک گروه از شهاب سنگ های نزدیک به زمین هستند که به دلیل شهاب«آپولون  1862» نخستین شهاب سنگ این گروه که توسط ستاره‌شناس آلمانی «کارل ویلهلم راینموت» در دههٔ 1930 کشف شد، به این نام مسمی شده‌اند. آنها شهاب های زمین‌گذر هستند که محور نیم‌قطر بزرگ مدارشان بیشتر از زمین است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала