سازمان عفو بین‌الملل: «کاهش خشونت» تلفات غیرنظامیان در افغانستان را به‌ صفر برساند

© JAKسازمان عفو بین‌الملل: «کاهش خشونت» تلفات غیرنظامیان در افغانستان را به‌ صفر برساند
سازمان عفو بین‌الملل: «کاهش خشونت» تلفات غیرنظامیان در افغانستان را به‌ صفر برساند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل، روز جمعه، طی یک بیانیه اعلام کرده که مذاکرات ایالات متحده و طالبان افغان برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان باید شامل تعهد هر دو طرف برای پیروی از قوانین جنگ و پایان دادن به همه حملات بالای غیرنظامیان باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در بیانیه که توسط سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده آمده است: «در حمله ی که قربانیان آن غیرنظامیان باشند، اصطلاح کاهش خشونت مفهومی ندارد. هیچ میزان خشونت قابل قبول نمی‌باشد. امریکا و طالبان افغانستان باید متعهد به پیروی از قوانین جنگ باشند و به تمام حملات بالای افغانهای غیرنظامی پایان دهند».

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: کاهش خشونت یعنی ادامه متضرر شدن افغان‌ها از جنگ

هرچند کمیسیون مستقل حقوق بشر هرچند از افزایش یا کاهش تلفات غیرنظامیان چیزی نمی‌گوید اما از تمامی جناح های درگیر می‌خواهد که از احتیاط کامل برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان کار گیرند.

نعیم نظری کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر می‌گوید: «نه تنها در جریان مذاکرات باید این مسئله رعایت گردد، بلکه تمامی اطراف درگیر در سطوح رهبری باید دستور روشن برای بدنه نظامی خود داشته باشند که در جریان نبرد به غیر نظامیان آسیب نرسد».

حکومت افغانستان نیز موقف خویش  را چنین اظهار می‌دارد که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، کاهش خشونت نه، بلکه آتش بس نیاز است.

تلفات غیرنظامیان در افغانستان همچنان در بالاترین سطح قرار دارد. براساس آمار منتشر شده از سوی ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان، در 9 ماه اول سال 2019 دست کم 2563 غیرنظامی کشته و 5676 تن دیگر جراحت برداشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала