الیس ویلز: خلیل‌زاد تلاش دارد از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadالیس ویلز: خلیل‌زاد تلاش دارد از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد
الیس ویلز: خلیل‌زاد تلاش دارد از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الیس ویلز، معاون وزارت امور خارجۀ امریکا در امور آسیا جنوبی و مرکزی می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده برای صلح افغانستان، می‌کوشد تا از طالبان برای کاهش خشونت تعهد بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این مقام امریکایی، تأکید دارد که تمرکز اصلی گفتگوهای صلح در قطر بر کاهش خشونت‎ها در افغانستان است تا زمینه برای رسیدن به صلح در این کشور فراهم شود.

طرح تازه برای مذاکرات صلح توسط عبدالله و حامد کرزی  - اسپوتنیک افغانستان
طرح تازه برای مذاکرات صلح توسط عبدالله و حامد کرزی

خانم ویلز، این سخنانش را پس از سفرش به دهلی‌نو، سریلانکا و اسلام آباد بیان کرده‌است: «تمرکز بر کاهش خشونت‌ها است تا مردم افغانستان بتوانند آن را ببیند، احساس کنند و از آن قدردانی کنند».

اما، حکومت افغانستان، تأمین آتش‌بس را پیش‌شرطی برای آغاز گفتگوهای صلح می‌داند.
درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری بیان داشت: «کاهش خشونت معنایی ندارد و طالبان با توافق روی تأمین آتش‌بس باید تعهد خودرا در برابر مردم افغانستان نشان بدهند».

از سویی هم، شماری از سیاسیون به‌شمول عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه و حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین در نشستی دربارۀ صلح تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند تا روند صلح در انحصار گرفته شود.

در چند روز اخیر، منابع نزدیک به گروۀ طالبان گفته‌اند که این گروه طرح کاهش خشونت‌ها که در برگیرندۀ شهرهای بزرگ افغانستان می‌شود را به زلمی خلیل‌زاد سپرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала