افشاگری بولتون در کتاب خاطراتش از فشار ترامپ بر اوکراین

© AP Photo / Cliff Owenبازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود
بازی بزرگ ابرقدرت ها آغاز گردیده و چین در آن برنده میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جدید خود فاش کرد که ترامپ به وی گفته بود قصد دارد کمک نظامی آمریکا به اوکراین را مسدود کند تا آن‌ها به تحقیق از جو بایدن کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی  The New York Timesدر گزارشی اختصاصی مدعی شده به بخشی از کتاب جان بولتون دست یافته که موضوع مناقشه برانگیز درباره دونالد ترامپ را تایید می‌کند.

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، در کتابی که هنوز منتشر نکرده است تایید می‌کند که دونالد ترامپ کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کرده تا کی‌یف را برای کمک به پرونده فساد مالی پسر جو بایدن تحت فشار بگذارد.

ترامپ: اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح توهین به قانون اساسی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اتهامات مطرح شده در پرونده استیضاح توهین به قانون اساسی است

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، در این خصوص می‌نویسد: «دونالد ترامپ در آگست سال 2019 به مشاورانش در کاخ سفید اطلاع داده که قصد دارد مسدود کردن کمک‌های نظامی به اوکراین را ادامه دهد تا رهبران این کشور به تحقیقات درباره فساد مالی احتمالی پسر جو بایدن در اوکراین کمک کنند.»

جو بایدن معاون پیشین رئيس جمهوری آمریکا، یکی از اصلی‌ترین رقبای احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات 2020 ریاست جمهوری خواهد بود.

در بخش دیگری از گزارش نیویورک تایمز به مخالفت‌های جان بولتون در خصوص نقش و عملکرد رودی جولیانی (سفیر پیشین ترامپ) در خصوص اوکراین اشاره شده است.

جان بولتون در ماه سپتامبر 2019 و تنها چند ماه پس از ماجرای اوکراین از سوی دونالد ترامپ اخراج شد. این در حالی بود که آقای بولتون مدعی شده بود خود از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید استعفا داده است.

 انتشار این جزئيات و تایید جان بولتون درباره آنچه میان ترامپ و دولت اوکراین گذشته است، می‌تواند در فرآیند استیضاح رئيس جمهوری آمریکا در مجلس سنا موثر باشد. آقای بولتون در حالی اعلام کرده حاضر به شهادت در کنگره است که جمهوری‌خواهان مجلس سنا با حضور او به عنوان شاهد مخالفت کرده‌اند.

رئیس جمهور به دلیل فشار آوردن بر دولت اوکراین برای پیشبرد تحقیقات قضایی در مورد فرزند جو بایدین، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، با دو اتهام دیگر از جمله «سوء استفاده از صلاحیت‌ها» روبرو شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала